اپل

مدیرعامل اپل: گزارش وال‌استریت ژورنال کذب محض است

با اعلام خبر جدایی جانی آیو از اپل، موجی از گمانه‌زنی‌ها و شایعات پیرامون علل جدای مغز متفکر طراحی این شرکت در دنیای واقعی و فضای مجازی به راه افتاد. طولی نکشید که نشریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که بی‌رغبتی تیم کوک نسبت به موضوع طراحی محصولات و توجه بیشتر وی به کارهای عملیاتی، یکی از دلایل تاثیرگذار بر تصمیم جانی آیو بوده است.

انتشار این گزارش واکنش تیم کوک، مدیرعامل اپل را به دنبال داشت و وی با ارسال ایمیلی به Dylan Bayers، خبرنگار شبکه اِن‌بی‌سی نوشت:

این گزارش کاملا بی‌ربط و کذب محض است. گزارش‌های زیادی در این رابطه منتشر شده که هیچ‌گونه تطابقی با واقعیت ندارند. در واقع، (در این گزارش) شناختی نسبت به کار تیم طراحی و نحوه کار شرکت اپل مشاهده نمی‌شود. آن‌ها این مسائل را تحریف کرده‌اند و آنچه که در این گزارش ادعا شده، درست نیست.

تیم طراحی اپل بسیار مستعد است. همانطور که جانی آیو گفت، آن‌ها قوی‌تر از همیشه هستند و من اطمینان کامل دارم که این تیم تحت رهبری جف، اوانز و آلن به خوبی کار خواهد کرد. ما از حقیقت مطلعیم و از توانایی‌های خارق‌العاده این تیم باخبریم. پروژه‌ای که آن‌ها در حال کار بر روی آن هستند، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تیم کوک در این پیام اگرچه صراحتا اعلام کرد که گزارش وال‌استریت ژورنال با واقعیت همخوانی ندارد اما او هیچ‌گونه اطلاعاتی را در خصوص مسائلی که با جانی آیو اتفاق‌نظر نداشت، ارائه نکرد. کوک همچنین به صبحت‌های قبلی آیو اشاره کرد و به نقل از وی، از تیم طراحی اپل تعریف و تمجید و آن‌ها قوی‌تر گذشته توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا