گوناگون

افشاگری وال‌استریت ژورنال از دلایل جدایی جانی آیو از اپل

زمانی که جانی آیو از تصمیم خود برای ترک یاران تیم کوک خبر داد، این سوال بزرگ بر ذهن علاقمندان به این برند محبوب نقش بست که چرا شخصی که بیش از 30 سال از عمر خود را در این شرکت گذرانده و هنر او را می‌توان در بسیاری از محصولات اپل مشاهده کرد، چنین تصمیمی‌ را اتخاذ کرده است؟

نشریه معتبر وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که دلیل اصلی جدای جانی آیو، بی‌رغبتی تیم کوک نسبت به موضوع طراحی محصولات و معطوف شدن توجه وی به کارهای عملیاتی بود. از طرفی دیگر، نقش جانی آیو در شرکت اپل روزبه‌روز کمرنگ‌تر می‌شد.

در گزارش وال استریت ژورنال، موارد زیر به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیم جانی آیو برای جدایی از اهالی کوپرتینو ذکر شد:

  • به گفته منابع آشنا با شرکت اپل، جانی آیو از عدم توجه و بی‌‌رغبتی تیم کوک به فرآیند توسعه محصولات دلسرد و دلزده شده بود. به همین دلیل، در بسیاری از مواقع همانند آن‌چه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسید که تیم کوک در مراسم رونمایی از محصولات اپل، برای اولین بار با این دستگاه‌ها مواجه می‌شد؛ عکس‌العمل تیم کوک در عکس زیر را مشاهده کنید.

 دلایل جدایی جانی آیو از اپل

  • جانی آیو از بکارگیری مدیرانی که هیچ سابقه کاری مرتبطی با کسب‌وکار اصلی اپل نداشتند، بسیار ناراحت بود
  • اپل تصمیم گرفت که به شرکت جدید آیو موسوم به LoveFrom، میلیون‌ها دلار بپردازد تا همچنان با کوپرتینویی‌ها همکاری کند و همین مساله، باعث شد تا آیو رفتن را به ماندن ترجیح دهد
  • آیو در بسیاری از مواقع، در خصوص ساعت اپل واچ با مدیران اپل اختلاف‌نظر داشت. آیو تمایل داشت تا این ساعت به عنوان یک محصول مجزا با قابلیت‌های متفاوت به فروش برسد، اما مدیران اپل چنین نظری نداشتند و بر این باور بودند که اپل واچ نوعی محصول جانبی برای گوشی آیفون است. ناگفته نماند که اپل نتوانست مطابق با انتظارات خود، این ساعت را در بازار به فروش برساند و حتی هزاران نسخه طلایی 17 هزار دلاری اپل واچ، روی دست این کمپانی باد کرده است.
  • تیم طراحی اپل، توجه خود را بیش از پیش بر روی توسعه و ساخت عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل معطوف کردند که امکان مشاهده اطلاعاتی از قبیل پیام‌ها و نقشه را پیش روی چشمان کاربر فراهم می‌کرد
  • برخی از مهندسان اپل عقیده داشتند که پد شارژ بی‌سیم AirPower این شرکت، کارایی کافی را ندارد و نمی‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

این‌ها برخی از دلایل موثر بر قطع همکاری جانی آیو با شرکت اپل بودند. هنوز هیچ یک از طرفین واکنشی را نسبت به این گزارش نشان نداده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یه شرکتی که الکی گنده شده و محصولاتش اصلا هیچی نداره جز تجربه کاربری. کامپیوتراش که عقب موندند از قدرت پی سی های جدید و گوشی‌های محدودش هم همینطور از گوشی‌های آندرویدی. با استیو جابز شاید امیدی بود ولی با تیم کوک کار اپل تمامه و سرنوشت یاهو در انتظارش هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا