هواوی

نگاهی به نمایشگرهای هواوی سری پی ۳۰

گوشی‌های سری پی 30 هواوی، پرچمداری این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند را به دوش خواهند کشید. اسمارت‌فون‌هایی به نام‌های پی 30 و پی 30 پرو در فروردین ماه امسال معرفی شدند و نمونه‌هایی تمام‌عیار از از یک گوشی هوشمند به حساب می‌آیند.

به جرات می‌توان گفت که اوج هنر و تخصص مهندسان هواوی را می‌توان در این دو گوشی مشاهده کرد که کمتر محصولی یارای رقابت با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در این دو گوشی را دارد. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، پی 30 پرو، یک گام جلوتر از زمان خود هستند و همین  مساله ما را بر این داشته تا نگاهی دقیق‌تر به این دستاورد و زیروبم نمایشگر این گوشی بیاندازیم.

ابتدا نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی نمایشگر این گوشی؛ پی 30 پرو از یک نمایشگر 6.47 اینچی اولد با رزولوشن 1080 در 2340 و تراکم پیکسل 398ppi بهره می‌برد. نسبت ابعاد این صفحه نمایش برابر با 19.5:9 عنوان شده است.

لبه‌های کناری صفحه نمایش این گوشی همانند نمایشگر گلکسی اس 10 به صورت منحنی و یا به صطلاح، اج طراحی و به پنلی شفاف و با قابلیت ارائه رنگ‌هایی دقیق مجهز شده است. همچنین، پشتیبانی از قابلیت HDR امکان استفاده بهتری از برنامه‌هایی همچون نت‌فلیکس و یوتیوب را برای کاربران فراهم می‌کند.

روشنایی نمایشگر گوشی‌های را با مقیاسی به نام نیت می‌سنجند. پی 30 پرو نیز از نمایشگری با حداکثر روشنایی 572 نیت بهره می‌برد که رقم قابل‌توجهی است. بدین معنی که کاربر می‌تواند در محیط‌هایی با نور زیاد یا حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز با گوشی خود کار و بدون کوچک‌ترین مشکلی، اطلاعات نمایان‌شده روی نمایشگر را مشاهده کند. همچنین، مشکلی در مشاهده محتویات نمایشگر از زوایای مختلف پیش نخواهد آمد.

از آنجایی که هواوی در این گوشی از پنل‌های پیشرفته OLED به جای LCD استفاده کرده، پی 30 پرو قادر به نمایش رنگ مشکی به بهترین شکل ممکن است. از طرفی دیگر، پنل‌های OLED از نسبت کنتراست تصویری بیشتری نسبت به پنل‌های LCD برخوردارند و این یعنی مزیتی دیگر برای پی 30 پرو.

نگاهی به نمایشگر هواوی پی 30 پرو

دمای رنگ در پی 30 پرو برابر با 7287k عنوان شده که آن را بالاتر از گوشی‌های گلکسی اس 10، پیکسل 3 و آیفون ایکس اس قرار می‌دهد. این اعداد و ارقام به خوبی از قدرت بالای نمایشگر پی 30 پرو حکایت دارند.

هواوی در این گوشی، دو حالت یا Mode را برای نمایشگر در نظر گرفته که شامل طبیعی (Normal) و شفاف (Vivid) می‌شوند. این امکان برای کاربران فراهم شده تا در هر دو حالت، کنترل دمای رنگ نمایشگر را در دست بگیرند و آفست‌های RGB را به دلخواه تنظیم کنند.

در حالت طبیعی، تصاویر بر اساس بستر رنگی استاندارد وب موسوم به sRGB، از رنگ‌های طبیعی‎‌تری بهره میبرند. در حالت شفاف نیز تصاویری با کنتراست و اشباع رنگ بالا پیش روی چشمان کاربر به نمایش درمیآیند که البته بسیاری از کاربران این حالت را به حالت طبیعی ترجیح میدهند.

در مجموع می‌توان گفت که اطلاعاتی که بر روی نمایشگر پی 30 پرو نمایان می‌شوند، از دقت رنگ مناسب، وضوح کافی، شفافیت عالی، جزییات رنگ بالا و کنتراستی مطلوب برخوردارند و می‌توانند رضایت کاربران را جلب کنند.

نگاهی به نمایشگر هواوی پی 30 پرو

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا