اپل

نمایشگرهای OLED در نسل جدید تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل

آخرین شنیده‌ها از تصمیم کمپانی اپل برای استفاده از نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ در مدل‌های جدید تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های این شرکت حکایت دارند.

البته این بدین معنی نیست که اپل از قبل به چنین تصمیمی‌فکر کرده باشد. این شرکت در راستای قراردادی که برای خرید نمایشگرهای OLED با سامسونگ منعقد کرده و نتوانسته میزان پنل‌های درخواستی را به دلیل کاهش فروش گوشی‌های آیفون، در این محصولات استفاده کند، بکارگیری این پنل‌های پیشرفته در دیگر محصولات خود به عنوان راه چاره در نظر گرفته است.

البته این مساله هنوز با طور قطعی توسط اپل تایید نشده است اما با توجه به شواهد موجود و امکان استفاده از این نمایشگرها در نوت‌بوک‌ها یا تبلت‌ها این شرکت، این احتمال دور از ذهن نیست. اپل از نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های سری آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس استفاده می‌کرد، اما با توجه به افت فروش این گوشی‌ها در ماه‌های اخیر، پنل‌های OLED به اصطلاح روی دست اپل باد کرده است.

تاکنون هیچ یک از تبلت‌های اپل به نمایشگرهای OLED مجهز نشده‌اند، اما شرکت رقیب یعنی سامسونگ تبلت گلکسی تب اس خود را مجهز به چنین نمایشگرهایی مجهز کرده است. در این میان شرکت لنوو نیز از لپ‌تاپی به نام ThinkPad X1 Yoga رونمایی کرد که از نمایشگر OLED بهره می‌برد.

تاکنون زمانی برای عرضه تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگرهای OLED، اعلام نشده اما بعید به نظر می‌رسد که اپل تا سال 2021، چنین محصولاتی را به بازار عرضه کند. از طرفی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که اپل امسال مدل مقرون‌به‌صرفه آیفون جدید خود را نیز تحت این تکنولوژی نمایشگر روانه بازار کند و از این طریق بتواند نه تنها رضایت مخاطبان را تامین کند، بلکه تعداد سفارش‌های خود را نیز از سامسونگ تحویل بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا