موبایلهواوی

نگاهی به طراحی خانواده پی30

سال گذشته بود که هوآوی با معرفی گوشی پی20 پرو، ترند جدیدی از رنگ‌های ترکیبی برای اسمارت فون‌ها را به جهان معرفی کرد. حال این شرکت با معرفی گوشی پی30 پرو یک کانسپت خلاقانه جدیدتر را هم معرفی کرده است: رنگ‌های ترکیبی برگرفته شده از طبیعت. پشت بدنه جدیدترین پرچمدار هوآوی یعنی پی30 پرو در اصل برگرفته شده از ترکیب نورهای شمالی و صورت فلکی 7 ستاره دب اکبر است. در کل می‌توان گفت طبیعت جهان تاثیر به سزایی در عناصر به‌کاررفته در طراحی پی30 پرو داشته است. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی به طراحی خانواده پی30 داشته باشیم.

رنگ‌های منحصر به فرد

طراحی خانواده پی30

پی30 پرو از یک سری رنگ‌های ترکیبی جدید با نام‌های طلوع کهربایی، کریستال زنده (Breathing Crystal)، مشکی و شفق قطبی بهره می‌برد. هریک از این رنگ‌ها منعکس کننده زمان خاصی از روز هستند، از طلوع خورشید گرفته تا شب تاریک. کلا هماهنگی خاصی در طراحی خانواده پی30 وجود دارد.

طراحی پی30 پرو

به نظر می رسد خاص‌ترین رنگ در بین این چند رنگ موجود همان طرح کریستال زنده است. برای رسیدن به این طرح نهایی که می‌بینید، طراحان شرکت هوآویی صدها روش رنگ آمیزی و ترکیب رنگ را آزمایش کرده‌اند. طلوع کهربایی هم دیگر رنگ جدیدی است که در پی30 پرو به‌کارگرفته شده و رنگ آن به نارنجی روشن شباهت زیادی دارد. رنگ شفق قطبی هم در مقایسه با رنگ شفق قطبی که در پی20 دیده بودیم از سرزندگی بیشتری برخوردار است. ضمنا رنگ مشکی نیز برای افرادی که به این رنگ‌های ترکیبی جدید علاقه‌ای ندارند گزینه خوبی است.

طراحی ارگونومیک

البته طراحی اسمارت فون تنها به رنگ آن محدود نمی‌شود. در پی30 پرو، لایه شیشه خمیده روی بدنه باعث باریک و مدرن جلوه دادن گوشی شده و در عین حال نگه داشتن گوشی در دست را نیز بسیار آسان‌تر کرده است. با اینکه پی30 پرو نمایشگر بزرگی دارد اما لبه‌های خمیده گوشی باعث شده زمانی که دیوایس را در دست می‌گیرید گوشی کوچکتر به نظر برسد. علاوه بر این، پی30 پرو به استاندارد IP68 ضد آب و گرد و غبار هم مجهز شده است.

گوشی پی30 پرو

 

گلس با کیفیت

پی30 پرو همانند پرچمدار قبلی این شرکت یعنی پی20 پرو از قطر کمی برخوردار بوده و عناصر طراحی نمایشگر این دو اسمارت فون هم تقریبا مشابه یکدیگر است. البته صفحه نمایش با لبه‌های خمیده را می‌توان امروزه در بسیاری از گوشی‌های از جمله میت 20 پرو و امسارت فون های گلکسی شرکت سامسونگ دید. این یک لایه شیشه‌ای که سرتاسر پی30 پرو را فراگرفته باعث می‌شود گوشی ظاهری مشابه یک پرچمدار لوکس و فوق‌العاده با کیفیت داشته باشد.

این مسئله در مورد پی30 لایت هم کاملا صدق می‌کند و روی بدنه گوشی یک لایه گلس باکیفیت قرار گرفته است. البته این را نیز باید گفت که فریم براق دور بدنه گوشی خیلی جالب به نظر نمی‌رسد.

طراحی نسبتا مشابه

ترکیب این طراحی چشم نواز و رنگ های ترکیبی خارق‌العاده هوآوی است که باعث زیبایی هرچه بیشتر طراحی خانواده پی30 می‌شود. همچنین هوآوی لبه‌های خمیده گوشی را در مقایسه با نسخه قبلی ملایم‌تر طراحی کرده تا در دست گرفتن گوشی برای طولانی مدت برای کاربر خسته کننده نباشد. همچنین نباید فراموش کرد که علیرغم اینکه گلس روی بدنه باعث زیباتر شدن ظاهر گوشی می‌شود اما اثرانگشت شما به راحتی روی دستگاه جا می‌ماند و باید روزانه چند مرتبه جای انگشتانتان را از روی بدنه پاک کنید.

طراحی گوشی پی30 لایت

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite

یک سری تفاوت جزئی

در سمت چپ گوشی هیچ دکمه‌ای قرار داده نشده و همه چیز از جمله کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست جای گرفته‌اند. این دکمه‌ها در پی30 لایت از جنس پلاستیک ساخته‌ شده‌اند که یکی از تفاوت‌های قیمتی نسخه لایت و پرو در همین بخش مشخص می‌شود. در هردو گوشی، پورت یو اس بی C و اسپیکر مونو به پایین دستگاه انتقال داده شده‌اند و با اینکه درگاه سیم کارت در نسخه پرو در کنار پورت یو اس بی قرار دارد اما در نسخه لایت، این درگاه به بالای دیوایس انتقال داده شده است.

جک هدفون؟

همچنین هوآوی در نسخه پرو این گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف کرده اما طرفداران این پورت همچنان می‌توانند با خرید نسخه لایت از هدفون‌های سیمی خود استفاده کنند. در پشت دستگاه هم لنز 3گانه عمودی معروف و قدرتمند هوآوی قرار دارد و در کنار آن هم سنسور نور و فلاش ال ای دی قرار گرفته‌اند. البته در پی30 لایت هم از همین سیستم دروبین سه گانه عمودی استفاده شده اما با این تفاوت که در کنار این لنزها سنسور اثرانگشت نیز قرار داده شده است.

طراحی پی30 پرو

بریدگی نمایشگر متفاوت

یکی دیگر از تمایزات در طراحی خانواده پی30 در مقایسه با رقبای امروزی، بریدگی قسمت بالایی نمایشگر دستگاه است که به کوچکترین شکل ممکن طراحی شده و فضای خیلی کم و جزئی از نمایشگر را اشغال کرده است. برای مثال زمانی که در حال تماشای ویدیو هستید خیلی متوجه این بریدگی دایره‌ای شکل نخواهید شد. ضمنا بخش اعظمی از قسمت جلویی هردو گوشی به نمایشگر اختصاص داده شده که در کناره‌ها هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد البته در قسمت پایینی پی30 لایت همچنان مقداری حاشیه وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا