هوش مصنوعی

برگزاری نمایشگاه آثار هنری برای روبات نقاش Ai-Da

یک روبات هوش مصنوعی که به مهارت‌های هنری مجهز و Ai-Da نامگذاری شده، در حال نزدیک شدن به اولین چالش در زندگی حرفه‌ای خودش است.  روبات نقاش Ai-Da قرار است به زودی اولین نمایشگاه هنرهای خودش را برگزار کند. این نمایشگاه که با عنوان «آینده نامطمئن» برگزار می‌شود، قرار است روز 12 ژوئیه در گالری «بارن» دانشگاه آکسفورد افتتاح شود. در کنفرانس خبری پیش از این نمایشگاه از این روبات به عنوان «اولین روبات نقاش فوق طبیعی» یاد شد.

روبات‌ها چه مشاغلی را نمی‌توانند در دست بگیرند

Ai-Da موهای قهوه‌ای بلندی دارد، بلوز سفید می‌پوشد، با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کند و پوست روشن و زیبایی هم دارد. سازنده این روبات «آیدان ملر» مخترع معروف بریتانیایی بوده که البته در ساخت آن با دانشمندان دانشگاه آکسفورد همکاری داشته است. دانشمندان آکسفورد درون چشمان این روبات دوربین کار گذاشتند و همچنین الگوریتم‌های هوش مصنوعی را نیز برای آن تعریف کردند تا از این طریق روبات بتواند بازوهایش را به اشکال مختلف تکان دهد و طرح‌های هنری مختلف را خلق کند.

Ai-Da نقاشی‌های خود را با استفاده از مداد یا خودکار انجام می‌دهد. در حال حاضر طرح‌‌هایی که او خلق می‌کند بر روی بوم نقاشی پرینت سپس توسط انسان‌ها رنگ آمیزی می‌شوند. گفتنی است آثار هنری به فروش رفته از این روبات تا امروز بالغ بر 1.2 میلیون دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا