تکنولوژی

سایز استوری اینستاگرام با ابعاد و اندازه استاندارد

چگونه در صفحه اینستاگرام خود استوری های باکیفیتی بگذاریم؟

دانستن سایز استوری اینستاگرام، نخستین گام برای ساخت و انتشار یک استوری جذاب در این پلتفرم است. انتخاب ابعاد درست برای عکس های اینستاگرام به شما کمک می کند هیچ بخشی از عکس و ویدیو خود را از دست ندهید.کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند همواره این سوال را دارند که سایز عکس اینستاگرام چقدر است یا سایز  مناسب استوری اینستاگرام چیست یا ویدیوی اینستاگرام چه سایزی باید داشته باشد. در این مقاله به بیان مشخصات و بهترین ابعاد محتواهای اینستاگرامی می پردازیم.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

سایز استوری اینستاگرام باید چقدر باشد؟

سایز استوری اینستاگرام - ابعاد و نسبت استاندارد استوری
سایز استوری اینستاگرام – ابعاد و نسبت استاندارد استوری

استوری‌ها غالبا فرمت خاص به خود را دارند چرا که کل صفحه نمایش گوشی را در برمی‌گیرند. برای اشتراک استوری، تصاویر یا ویدیوهای لنداسکیپ جذابیت بصری چندانی ایجاد نخواهند کرد و فضای خالی بیش از حد اطراف ویدیو یا عکس، توی ذوق خواهد زد. تصاویر پرتره اما از وضعیت بهتری برخوردارند. اما اگر عکسها با اندازه 1080 در 1920 پیکسل (نسبت 9:16) در استوری به اشتراک گذاشته شوند، به بهترین شکل پیش روی چشمان مخاطبان به نمایش درخواهند آمد.

اگر عکسها با اندازه 1080 در 1920 پیکسل (نسبت 9:16) در استوری به اشتراک گذاشته شوند، به بهترین شکل پیش روی چشمان مخاطبان به نمایش درخواهند آمد.

بهترین سایز پست اینستاگرام

در سال ۲۰۱۲ و اوایل شروع به کار اینستاگرام، تنها امکان درج پست‌های مربعی (نسبت ۱:۱) وجود داشت و ابعاد تصاویر کاربران چیز دیگری بود، تصاویر کراپ شده و سپس درج می‌شدند. به این ترتیب بخشی از تصویر از دست می‌رفت. اما بعدها در سال ۲۰۱۵، امکان درج تصاویر افقی و عمودی نیز فراهم شد.   همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای درج یک تصویر در قالب پست اینستاگرام، می‌توان از سه سایز استفاده کرد.

بهترین ابعاد و سایز پست اینستاگرام
بهترین ابعاد و سایز پست اینستاگرام
  • بهترین سایز پست اینستاگرام در حالت مربعی: 1080 در 1080 یا 320در 320 پیکسل (نسبت 1:1)
  • بهترین سایز پست اینستاگرام در حالت عمودی: عمودی 1080 در 1350 پیکسل (نسبت 4:5)
  • بهترین سایز پست اینستاگرام در حالت افقی:  1080 در 566 پیکسل (نسبت 1:1.91)

چنانچه پست عمودی آپلود شده توسط کاربر نسبت متفاوتی داشته باشد (مصلا ۴:۶ یا ۹:۱۶) تصویر کراپ خواهد شد و بخشی از تصویر حذف می‌شود. چنانچه در حالت پست کردن تصاویر افقی از نسبتی جز نسبت ذکر شده استفاده شود، اینستاگرام به صوت خودکار حاشیه‌ای را اطراف عکس اضافه خواهد کرد.

سایز عکس در اینستاگرام 

در اینستاگرام می‌توان به سه حالت یا قالب مختلف عکس را به اشتراک گذاشت که شامل لنداسکیپ، (افقی)، پرتره (عمودی) و مربعی می‌شوند. در حالت مربعی، اندازه پیسکل‌های عمودی و افقی یکسان است. تصاویر لنداسکیپ از عرض بیشتری نسبت به ارتقاع برخوردارند به طوری‌که نسبت ابعاد آن تقریبا 1.91:21 یا 2:1 است. در تصاویر پرتره اما ارتقاع تصویر از عرض آن بیشتر است و حداکثر نسبت ابعاد آن برابر با 4:5 عنوان می‌شود. در ادامه اندازه ایده‌آل عکسهای اینستاگرام در فرمت‌های مختلف را مشاهده می‌کنید:

  • تصاویر لنداسکیپ: 1080 در 608 پیکسل
  • تصاویر مربعی: 1080 در 1080 پیکسل
  • تصاویر پرتره: 1080 در 1350 پیکسل

به کمک این ابعاد می‌توانید سایز مناسب عکس اینستاگرام را ایجاد کنید.

سایز مناسب عکس و استوری در اینستاگرام و IGTV
سایز مناسب انواع عکس در اینستاگرام و IGTV

اندازه استاندارد ویدیوهای زنده (لایو)

ویدیوهای لایو اینستاگرام نیز در حالت پرتره یا عمودی ضبط می‌شوند و نسبت ابعاد استاندارد 9:16 و ابعاد پیکسل 1080 در 1920 برای آن ذکر شده است. با کمک اندازه‌های بالا می‌توانید سایز عکس اینستاگرام و سایز استاندارد ویدیو اینستاگرام را در ویدیوها یا عکسهای بعدی‌تان لحاظ کنید.

چرا رعایت سایز عکس در اینستاگرام اهمیت دارد؟

متاسفانه بسیاری از کاربران، بدون آگاهی از این مساله، اقدام به اشتراک تصاویر و ویدیوهای خود در این شبکه اجتماعی می‌کنند. در این حالت، یا تصاویر کیفیت و حالت اصلی خود را از دست می‌دهند یا اپلیکیشن اینستاگرام برای جا دادن محتوا بر روی صفحه خود، مجبور به اعمال تغییراتی در آن می‌شود که قطعا خوشایند کاربران نخواهد بود. به بیانی دیگر، الگوریتمی‌که در حال حاضر توسط اینستاگرام برای تغییر اندازه عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اندازه کافی بهینه نشده است. بدین معنی که با اعمال تغییراتی همچون فشرده‌سازی از طریق این الگوریتم، جزییات عکس افت محسوسی پیدا کرده و این یعنی عکس شما قربانی اینستاگرام خواهد شد. اینجاست که اگر کاربران اطلاعاتی را در خصوص اندازه‌های استاندارد برای اشتراک تصاویر در این اپلیکیشن در اختیار داشته باشند، قادر خواهند بود با حفظ کیفیت تصاویر، خروجی بهتری را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند.

بی‌تردید اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا محسوب می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، در ماه بالغ بر یک میلیارد کاربر در سراسر جهان به طور فعال از آن استفاده می‌کنند. جالب اینجاست که بدانید قریب به 71 درصد از این یک میلیارد کاربر، کمتر از 35 سال دارند و این یعنی، محبوبیت بالای این اپلیکیشن تصویرمحور نزد کاربران جوان. اما از آن‌جایی که این پلتفرم مبتنی بر تصاویر و ویدیوهاست، آگاهی از نحوه درست اشتراک‌گذاری محتوا در این بستر ارتباطی می‌تواند در انتقال پیام بسیار تاثیرگذار باشد.

مرتبط:

بهترین اپلیکیشن‌ها برای ادیت محتواهای اینستاگرامی

اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام و فوت و فن های آن

رنگ عکسهای اینستاگرام در یک سال گذشته را ببینید

پرلایک ترین عکس اینستاگرام

بهترین ویژگی‌های پنهان اینستاگرام

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا