تکنولوژی

بهترین ویژگی‌های پنهان اینستاگرام

سال 2010 اینستاگرام با یک هدف ساده پا به عرصه وب گذاشت: بهبود کیفیت عکسهای ثبت شده توسط اسمارت‌فون‌ها. از آن زمان تا به امروز این سرویس که ابتدا بر پایه اشتراک‌گذاری تصاویر طراحی شده بود، تبدیل به یک پلتفرم قدرتمند و کامل نه تنها برای اشتراک‌گذاری تصاویر بلکه برای ارسال پیام به دوستان و در کل به یک شبکه اجتماعی قدرتمند همانند فیسبوک تبدیل شده است.

احتمالا شما هم اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشیتان نصب کرده‌اید و ممکن است هر روز یا هر از چند گاهی از این اپلیکیشن استفاده کنید اما با این حال مطمئنا از برخی ویژگی‌های این برنامه خبر ندارید. در این مطلب قصد داریم به برخی از این ویژگی‌های پنهانی اما بسیار کاربردی اشاره کنیم تا شما هم بتوانید با استفاده از آنها کیفیت تصاویر و محتوایتان را ارتقاء دهید.

تغییر غلظت فیلترها

ترفند اینستاگرام

فیلترهای اینستاگرام را تقریبا همه می‌شناسند. این فیلترها پس از انتخاب عکس مورد نظرتان به شما این امکان را می‌دهند به تصاویر افکت‌های مختلف اضافه کنید و مطمئنا شما هم حداقل یکبار از این فیلترها استفاده کرده‌اید. حال نکته جالب اینکه شما می‌توانید شدت تاثیرگذاری این فیلترها بر روی تصویر مورد نظرتان را هم تغییر دهید. این کار بسیار ساده است، پس از انتخاب فیلتر مورد نظرتان کافی است یکبار دیگر آن را لمس کنید تا با حالتی مشابه تصویر بالا مواجه شوید. در این قسمت می‌توانید غلظت فیلتر مورد نظر را به شکل دلخواه تغییر دهید.

از پست‌های جدید افراد مورد علاقه‌تان باخبر شوید

ترفند اینستاگرام

یکی از ویژگی‌های خوب اینستاگرام اینکه شما می‌توانید هر زمان که کاربر مورد علاقه‌تان پست جدیدش را به اشتراک می‌گذارد از طریق یک نوتیفیکیشن باخبر شوید. برای این کار ابتدا به پیچ شخص مورد نظر بروید سپس گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پیج او را لمس کنید. در پنجره‌ای که می‌بینید گزینه «Turn on Post Notifications» را فعال کنید.

دنیا را بهتر ببینید

با استفاده از این ویژگی می‌توانید پست‌های‌ کاربران مختلف در سراسر دنیا را بر اساس موقعیت مکانی مورد علاقه‌تان مشاهده کنید. برای این کار ابتدا به بخش «Search & Explore» بروید سپس  در نوار جستجوی بالای صفحه نام شهر یا منطقه مورد نظرتان را تایپ کنید و بعد هم تب «Places» را از همان بالای صفحه انتخاب کنید. حال نتیجه صحیح را انتخاب کرده و از تصاویر و کلیپ‌های منتشر شده از این مناطق لذت ببرید.

کلکسیون بسازید

اگر از تصویر یا کیلیپی خوشتان آمد، می‌توانید آن را در کلکسیون شخصیتان داشته باشید. با این کار دیگر نیازی نیست هر مرتبه برای مشاهده آن عکس یا کلیپ به پیچ کاربر منتشر کننده آن پست مراجعه کنید. انجام این کار بسیار ساده است، کافیست گزینه‌ای را که در گوشه سمت راست پایین هر پست می‌بینید لمس کرده و مگه داریئ تا آن پست به کلکسیون شما اضافه شود.

برای دسترسی به این پست‌ها نیز ابتدا وارد صفحه پروفایلتان شوید سپس گزینه Bookmark را لمس کنید.

مخاطبین استوری‌هایتان را محدود کنید

اگر مایل نیستید همه فالوورهایتان قادر به دیدن استوری‌هایتان باشند، می‌توانید مخاطبین استوری خود را محدود کنید.

برای اینکار ابتدا وارد پیج خودتان شوید سپس گزینه سه نقطه گوشه راست بالای صفحه را لمس کنید. در این قسمت گزینه «Story Controls» را انتخاب کنید. سپس گزینه «Hide Story From» را لمس کنید و در ادامه افرادی که مایل نیستید استوری‌هایتان را مشاهده کنند تیک بزنید.

تصاویر را پس از انتشار ذخیره کنید

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام این است که می تواند تصاویر شما را حتی پس از انتشار با همان کیفیت اورجینال ذخیره کند. برای این کار گزینه سه نقطه داخل پروفایلتان را لمس کنید سپس گزینه «Original posts» یا «Original photos» را پیدا کنید. در این بخش می‌توانید مطمئن شوید که اینستاگرام نسخه اورجینال تصاویر شما را ذخیره می‌کند یا خیر. ضمنا امکان بک‌آپ گرفتن از این تصاویر در سرویس‌های Google Photos و آیکلود هم وجود دارد.

اشتراک‌گذاری تصاویر در دیگر پلتفرم‌ها

اینستاگرام گزینه‌های اشتراک‌گذاری متعددی را برای کاربرانش فراهم کرده است. برای مثال کاربر می‌تواند با استفاده از اینستاگرام تصاویرش را نه تنها در اینستارگام بلکه در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم به‌اشتراک بگذارد. در آخرین مرحله از اشتراک‌گذاری پست‌هایتان، طبق تصویر بالا می‌توانید اکانت‌های فیسبوک، توییتر و Tumblr را هم به اینستاگرام متصل کنید و تصاویرتان را در این پلتفرم‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

با استفاده از دوربین دوستان جدید را فالو کنید

همانطور که می‌دانید اینستاگرام اخیرا یک ویژگی جدید را با نام Nametag»» معرفی کرد. هر کاربر در اینستاگرام می‌تواند Nametag اختصاصی خود را داشته باشد و دیگر کاربران با اسکن کردن این گزینه می‌توانند او را سریعا در اینستاگرام پیدا کرده و فالو کنند. با این گزینه دیگر به تایپ کردن اسم‌های پیچیده پروفایل اشخاص برای پیدا کردن آنها در اینستاگرام نیاز نخواهد بود و به راحتی می‌توانید با اسکن Nametag آنها را فالو کنید.

برای استفاده از این گزینه وارد تنظیمات پروفایلتان شوید و سپس گزینه Nametag را پیدا کنید. پس از انتخاب Nametag مورد نظر می‌توانید ان را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید. ضمنا امکان اسکن کردن Nametag دوستانتان هم با انتخاب گزینه Scan a Nametag وجود دارد.

مخفی کردن زمان فعالیت

زمانی که وارد بخش پیام‌های دایرکت اینستاگرام می‌شوید، می‌توانید وضعیت آنلاین بودن یا نبودن دوستانتان را مشاهده کنید. در صورتی که شخص آنلاین باشد یک نقطه سبز رنگ کنار عکس پروفایل او دیده می‌شود و اگر هم آنلاین نباشد می‌توانید زمان آخرین بازدید او از اینستاگرام را نیز مشاهده کنید.

شاید شما هم نخواهید که دیگران از وضعیت فعالیت شما و یا زمان بازدیدتان از اینستاگرام باخبر شوند و به همین دلیل اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد با رفتن به بخش تنظیمات پروفایل گزینه «Activity Status» را انتخاب کنید و در این بخش این گزینه را غیر فعال کنید.

پنهان کردن پست‌ها به جای آنفالو کردن شخص

اگر شما هم دوستانی دارید که پست‌هایشان واقعا روی اعصابتان می‌روند و از طرفی هم نمی‌توانید آنها را آنفالو کنید، اینستاگرام یک گزینه عالی را برای شما در نظر گرفته است. با فعالسازی این ویژگی دیگر پست‌های شخص مورد نظرتان را مشاهده نمی‌کنید اما همچنان یکی از فالوورهای او محسوب می‌شوید. ضما با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید مجددا پست‌های او را در بخش Feed اینستاگرامتان ببینید.

برای نامرئی کردن پست‌های یک کاربر ابتدا وارد پیج او شده سپس گزینه سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Mute را انتخاب کنید. پس از انجام این کار خواهید دید که پست‌های جدید او دیگر برای شما نمایش داده نخواهند شد.

اضافه کردن موزیک به استوری‌ها

در آپدیت جدید اینستاگرام امکان اضافه کردن موزیک به استوری‌ها هم وجود دارد. البته موزیک‌هایی که می‌توانید به استوری‌هایتان اضافه کنید محدود هستند  و حتی ممکن است این ویژگی برای تمامی کاربران اینستاگرام قابل استفاده نباشد. فعلا تنها کاربران برخی از کشورها قادر به استفاده از این ویژگی هستند و اگر در بخش استیکرهای استوری گزینه موزیک را پیدا نکردید نگران نشوید.

اضافه کردن هشتگ و اسم دیگر پروفایل‌ها به بیوگرافی

بیوگرافی اینستاگرام راه بسیار عالی برای معرفی خودتان به فالوورهای جدید است. حال در آپدیت جدید اینستاگرام برای ارائه بهتر خودتان می‌توانید هشتگ‌های مناسب را هم به بیوگرافی پروفایلتان اضافه کنید تا از این طریق فالوورها را با پست‌های مد نظرتان بیشتر آشنا کنید. ضمنا با اضافه کردن آدرس دیگر پروفایل‌های اینستاگرام می‌توانید فالوورها را به دیگر پروفایل‌هایتان ارجاع دهید.

برای این کار در صفحه پروفایلتان گزینه «Edit Profile» را لمس کنید و در بخش Bio هم برای اضافه کردن هشتگ یا اسم پروفایل جدیدتان از #  یا @ استفاده کنید.

منبع: ام‌اس‌ان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا