متاموبایلهواوی

گوشی‌های جدید هوآوی بدون فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام

شرکت فیسبوک دیگر به هوآوی اجازه نخواهد داد تا اپلیکیشن‌های این شرکت را بر روی گوشی‌های خود به صورت پیشفرض نصب کند.

طبق گزارشی که اخیرا رویترز منتشر کرده، این اقدام فیسبوک در راستای تبعیت شرکت‌های آمریکایی  و غربی از دستور ترامپ مبنی بر تحریم همه‌جانبه شرکت هوآوی صورت می‌گیرد.

با این حساب، دارندگان گوشی‌های هوآوی می‌بایست اپلیکیشن‌هایی همچون فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را از فروشگاه اپلیکیشن گوگل موسوم به پلی استور به صورت جداگانه دانلود کنند. البته بروزرسانی‌هایی این برنامه‌ها نیز از طریق پلی استور قابل دریافت است.

جدال ترامپ با هوآوی سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، ارتباط خود را با این شرکت چینی قطع کرده و یا به حداقل برسانند. گوگل اخیرا محدودیت‌هایی را برای گوشی‌های هوآوی در استفاده از سرویس‌های این شرکت اعال کرده است.

با این حال، گوگل اعلام کرده که گوشی‌های تولیدشده هوآوی که هم اکنون در بازار و یا در اختیار کاربران قرار دارند، خدمات و بروزرسانی‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهند کرد.

فیسبوک نیز با تبعیت از گوگل، از این پس اجازه نصب اپلیکشین‌های خود را بر روی گوشی‌های هوآوی به صورت پیشفرض نخواهد داد. این اقدام فیسبوک بی‌تردید هوآوی را به چالشی جدید خواهد کشاند چرا که این شرکت قادر نخواهد بود این چند اپلیکیشن بسیار مهم را که برای کاربران از اهمیت بالایی برخورداند، ارائه کند و در عوض، می‌بایست بر روی توسعه اپلیکیشن‌های اختصاصی خود تمرکز کند که قطعا کار ساده‌ای نخواهد بود.

مرتبط:

سیستم عامل آرک، پاسخ هواوی به اندروید

جنگ ترامپ و هواوی : تحلیل آینده تکنولوژی

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا