موبایل

سیستم عامل آرک، پاسخ هواوی به اندروید

با اعلام خبر قطع ارتباط اندروید با هواوی گمانه‌زنی‌ها درباره سیستم عامل اختصاصی هواوی بالا گرفت و حالا به نظر می‌رسد حتی نام آن هم از قبل ثبت شده و آن سیستم عامل ارک Ark است.

هواوی نام‌های مختلف تجاری را در اروپا ثبت در همین حول و حوش ثبت کرده از جمله هواوی آرک، آرک و Ark OS .

سیستم عامل جدید هواوی در حال کار است

البته حتی قبل از اعلام محدودیت‌های اخیر درباره هواوی همه می‌دانستیم که این شرکت در حال کار روی سیستم عامل اختصاصی کامپیوترهای شخصی و همچنین تلفن همراه است بنابراین ثبت چنین چیزی به عنوان نام تجاری جای تعجبی ندارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که سیستم عامل Ark OS همان برگ برنده هواوی در برابر اندروید باشد اما حداقل اینکه این سیستم عامل درست در زمان مناسبی ثبت شده است و برخی گزارشها  گزارش ها حاکی از آن است که ممکن است قبل از پایان سال آماده راه اندازی شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این به طور رسمی پایان دادن به خط مشی همکاری Android Huawei است یا اینکه ممکن است گوگل اساسا از تصمیم خودش صرف نظر کند.

طی سالهای اخیر شاهد سیستم عاملهای تلفن همراه مختلفی بوده‌ایم مانند مانند Windows Phone، BlackBerry OS، Sailfish OS، اوبونتو برای گوشی های هوشمند و سیستم عامل فایرفاکس اما هیچ کدام از آنها نتوانستند بین Android و iOS جایی برای رقابت بیابند.

حتی داشتن سیستم عامل آرک یا Ark به تنهایی نجات بخش هواوی نخواهد بود و این شرکت باید اکوسیستم اپلیکیشن خود را بسازد چیزی که اصلا ساده نخواهد بود.

منبع

جنگ ترامپ با هواوی و چین می‌تواند به بالکانیزه کردن جهان تکنولوژی منجر شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا