تکنولوژی

نخستین محموله آمازون با پهپاد به مشتری رسید

آمازون برای اولین بار ، محصولات خود را با پهباد به دست مشتریان رساند.

شرکت آمازون مدت‌هاست که تصمیم داشت از پهبادها برای ارسال محصولات کوچک به مشتریان خود استفاده کند و حالا یک قدم به این هدف نزدیک شده است. روز چهارشنبه ، این شرکت علام کرد که اولین پهباد مخصوص ارسال کالاهای کوچک به مشتریان را آماده و برای یکی از خریداران خود در انگلستان ارسال است.

Jeffrey P.bezos ، مدیر ارشد آمازون و صاحب Washington Post ، صبح روز چهارشنبه در اکانت توییتر خود پستی را همراه  با یک عکس منتشر کرد. عکس مربوط به محصول ارسالی به مشتری از طریق پهباد جدید این شرکت بود که توانسته تنها در 13 دقیقه بعد از اتمام سفارش مشتری، محصول را به دست مشتری برساند.

 Jeffrey عنوان کرد که استفاده از این پهباد‌ها فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد . این شرکت در ویدیویی اعلام کرد که قرار است به زودی این شیوه ارسال محصولات را گسترش دهد.  البته جای تعجب نیست که اولین ارسال محصول از طریق این پهبادها در کشور انگلستان صورت گرفته است، این شرکت تابستان امسال اعلام کرد که از دولت بریتانیا اجازه کسب کرده تا پهبادهای آزمایشی ارسال محصولات خود را در آسمان این کشور به پرواز درآورد.

شرکت آمازون تاکید کرده که فعلا از این پهبادها برای ارسال محصولات کوچک و سبک استفاده می‌کند . تقریبا 86 درصد مرسولات ارسالی آمازون کم وزن هستند و همین مسئله حمل و نقل آنها با پهباد را راحت می کند. 

آماازون همچنین یک سیستم Uber  مانند برای رانندگان دارد که به آن  Amazon Flex می‌گویند که محصولات را از یکی از مراکز آمازون به دیگری انتقال می‌دهند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا