اپل

ویژگی‌های سیستم عامل جدید مک macOS Catalina

شرکت اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال 2019 از سیستم عامل macOS Catalina پرده برداشت.

این سیستم عامل که نسخه 10.15 مک محسوب می‌شود به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد اشاره کرد.

این پروژه مهندسان اپل که پیشتر با نام Marzipan شناخته می‌شد، اکنون به Catalyst تغییر یافته است. در واقع، کاتالیست به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های آیپد خود را بر روی دستگاه‌های مک پورت کنند.

همچنین، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از Xcode برای اپلیکیشن‌های آیپد خود در سیستم عامل macOS Catalina استفاده نمایند.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز قصد دارد تا اپلیکیشن iOS توئیتر خود را به مک بیاورد. شرکت Atlassian نیز پشتیبانی از اپلیکیشن Jira آیپد خود را به سیستم عامل macOS Catalina اضافه خواهد کرد.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد از توسعه‌دهندگان به این سمت کشیده خواهند شد، اما اپل تمامی‌تلاش خود را به کار بسته تا راه را برای توسعه اپلیکیشن‌های آیپد به مک هموار کند.

سیستم عامل macOS Catalina همچنین امکان کنترل صوتی دستگاه‌های مک را برای کاربران خود فراهم کرده است. این ویژگی به عنوان یک قابلیت جانبی طراحی شده به گونه‌ای که کاربر می‌تواند تنها از طریق فرامین صوتی خود  کنترل macOS را در دست بگیرد.

اپل همچنین قابلیت‌های Find My Friends و Find My iPhones را نیز به یک اپلیکیشن تحت عنوان Find App در سیستم عامل‌های iOS و Mac اضافه کرده است. قابلیت دیگر روی دستگاه‌های مک، ایجاد قفل برای فعالسازی دستگاه است. حتی اپلیکیشن Photos و Notes نیز با ویژگی‌های جدید بروزرسانی شده‌اند.

سیستم عامل macOS Catalina تقریبا یک سال بعد از عرضه macOS 10.14 Mojave و با ویژگی‌هایی جدیدی همچون Dark Mode، Apple News و اپ‌استوری با طراحی متفاوت معرفی شد. این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده که اگر توسعه‌دهندگان، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد خود را به سیستم عامل macOS Catalina اضافه کنند، بی‌تردید این پلتفرم تجربه‌ای متفاوت از کار با دستگاه را برای کاربران رقم خواهد زد.

۱۰ نکته که در کنفرانس برنامه نویسان اپل احتمالا از دست داده‌اید

نوشته های مشابه

‫383 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا