اپل

اپل tvOS 13 از کنترلر پلی‌استیشن و ایکس باکس پشتیبانی می‌کند

شرکت اپل فرصت به‌دست آمده در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال خود را غنیمت شمرد و از دستاورد جدید مهندسان خود یعنی سیستم عامل tvOS 13 اپل پرده برداشت.

این شرکت که ماه گذشته تغییراتی در اپلیکیشن اپل تی‌وی خود اعمل کرد بود، اکنون ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی را بر روی سیستم عامل tvOS اعمال و آن را تحت نسخه tvOS 13 برای علاقمندان معرفی کرد.

تیم کوک، مرد شماره یک اپل در خلال برگزاری کنفرانس این شرکت در شهر سن خوزه به روی صحنه آمد و از طراحی جدید هوم اسکرین با امکان نمایش محتواهای فول‌اسکرین و غنی‌تر در این پلتفرم خبر داد.

اما ویژگی برجسته سیستم عامل tvOS 13 پشتیبانی از ایجاد حساب کاربری برای چند کاربر است. بدین معنی که هر کاربر می‌تواند در اپل تی‌وی یا اپل موزیک، یک صفحه با پیشنهادات شخصی‌سازی شده در صفحه خانه یا همان هوم داشته باشد.

قرار است عرضه این سیستم عامل، از فصل پاییز آغاز شود و طبق گفته اپل، سیستم عامل tvOS 13 از کنترلرهای بازی پلی‌استیشن 4 و همچنین ایکس‌باکس وان پشتیبانی خواهد کرد. این سیستم عامل پیشتر از کنترلرهای بلوتوثی پشتیبانی می‌کرد اما بسیاری از افراد جزو کاربران این دو کنسول بازی پرطرفدار هستند.

اپل در جریان کنفرنس توسعه‌دهندگان سال گذشته خود اعلام کرده بود که tvOS 21 از قابلیت صوتی Dolby Atoms و قابلیتی تحت عنوان Zero Sign-in پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت به کاربران این اجازه را می‌داد تا اپلیکیشن‌ها را از شبکه‌های کابلی در حین استفاده از وای‌فای خانگی به صورت خودکار استریم کنند.

سرویس اپل تی‌وی پلاس نیز قرار است در فصل پاییز در اختیار کاربران قرار گیرد. احتمالا اپل در جریان کنفرانس ماه سپتامبر خود، اطلاعاتی را در خصوص قیمت و همچنین جزییاتی بیشتر از این سرویس را ارائه خواهد داد.

مرتبط:‌

ده نکته که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل از دست داده‌اید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا