اپل

۱۰ نکته که در کنفرانس برنامه نویسان اپل احتمالا از دست داده‌اید

کنفرانس برنامه نویسان اپل WWDC 2019 دیشب برگزار شد و همچون همیشه مملو از اطلاعات و اخباری بود که ممکن است برخی از آنها هنوز به گوش شما نرسیده باشد.

ما در اینجا برخی از به روزررسانی‌هایی که ممکن است به گوش شما نرسیده باشد گردهم آورده‌ایم.


۱- آیتیونز در حال حاضر سه اپلیکیشن است.

۱- آیتیونز به سه اپلیکیشن تقسیم شد

همانطور که شایعه شد، اپل در واقع iTunes را بازنشسته کرد. اما نگران نباشید، قابلیت های آن به سه برنامه – موزیک، پادکست ها و تلویزیون تقسیم شده است – بنابراین تمام  موسیقی‌ها و فیلمهای شما همچنان سرجای خود خواهد بود.

نکته غم انگیز این بود که نرم‌افزاری که زمانی تحولی انقلابی در کاربری کامپیوتر و موبایل و تبلت ایجاد کرده بود حالا به پایان خود رسیده است. حالا همچنان که اپل هم با آن شوخی کرده وقتی آیفون خود را به کامپیوترتان وصل می‌کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد! خداحافظ iTunes. شاهزاده شیرین آزار دهنده.


 

2. مک پرو دارای چرخ است!

2. مک پرو دارای چرخ است!

کامپیوتر مک پرو جدید اپل با دیزاینی جدید و با قیمت ۵۹۹۹ دلار عرضه شده ( بدون مانیتور ) و میتوانید چرخ هم برای آن سفارش دهید!

هرچند برای خرید چرخ آن باید جداگانه هزینه کنید اما میتوانید از این امکان استفاده کنید و کامپیوتر را دور دفترتان به راحتی بچرخانید.


3. ساعت اپل حالا دارای فروشگاه نرم‌افزار خودش است 

3. ساعت اپل حالا دارای فروشگاه نرم‌افزار خودش است

برای استفاده از اپلیکیشنی روی اپل واچ خود دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن روی موبایل خود ندارید چراکه حالا اپل یک فروشگاه نرم افزاراختصاصی برای اپل واچ در نظر گرفته است.

اینکار به نوعی ساعت اپل را مستقل‌تر می‌کند و محصولی را که تا قبل از این با اندروید کار نمی‌کرد را حالا می‌توان به عنوان محصولی مستقل به کار گرفت. حالا تعداد وسیع‌تری از مشتریان امکان استفاده از ساعت اپل را خواهند داشت.


4. شما می توانید iPad خود را به عنوان صفحه دوم مکبوک خود استفاده کنید

 

4. شما می توانید iPad خود را به عنوان صفحه دوم مکبوک خود استفاده کنید

macOS کاتالینا نسخه بعدی سیستم عامل مک است و یکی از ویژگی های جدید آن Sidecar است که به شما امکان می دهد iPad خود را به عنوان صفحه دوم استفاده کنید. چقدر جالب!

البته برنامه های متفرقه‌ای همه این سالها وجود داشت که اینکار را انجام می‌داد اما به هر حال خوشحال باشیم که اپل سرانجام اینکار را انجام می‌دهد تحت عنوان رسمی!


5. iPadOS به شما اجازه می دهد از USB یا هارد درایو استفاده کنید

5. iPadOS به شما اجازه می دهد از USB یا هارد درایو استفاده کنید

سیستم عامل جدید آی پد iPadOS بالاخره از امکانی پشتیبانی می‌کند که خیلی ها انتظارش را می‌کشیدند. اتصال یو اس بی یا هارد درایو  یا اس دی کارت به طور مستقیم به تبلت اپل. این چیزی بود که به خصوص برای هنرمندان و عکاسان خیلی کاربردی بود حالا می‌توانند عکسهایشان را روی آی پد ویرایش کرده و بعد روی هارد درایو ذخیره کنند.

این امکان از پاییز امسال و همزمان با سیستم عامل iPadOS / آی پد او اس عرضه می‌شود.


۶- با اپلیکیشن Find My حالا می‌توانید مک بوکتان را پیدا کنید

۶- با اپلیکیشن Find My حالا می‌توانید مک بوکتان را پیدا کنید

برنامه Find My ترکیبی از دو برنامه قدیمی Find My iPhone و Find My Friends است که همه دستگاه‌هایتان را ولو آنها که روشن نباشند را پیدا کند از جمله مک بوک را. چگونه؟ با فعال کردن سیستم یافتن از طریق بلوتوث.


7. دسترسی HomePod به 100،000 ایستگاه رادیویی

7. دسترسی HomePod به 100،000 ایستگاه رادیویی

بلندگوی هوشمند هوم پاد اپل بالاخره با امکان جذابی همراه شده و آن امکان اتصال به بیش از ۱۰۰ هزار ایستگاه رادیویی از طریق سرویسهای TuneIn و iHeart Radio, و رادیو دات کام.


8. "ورود با اپل" شما را از هرزنامه محافظت می کند ... و اجباری است

8. “ورود با اپل” شما را از هرزنامه محافظت می کند … و اجباری است

‘ورود به سیستم با اپل’ یک ویژگی جدید در iOS 13 که اجازه می دهد به جای ساخت حساب کاربری از حساب اپل خود برای ثبت نام و ورود استفاده کنید کاری که پیش از این گوگل و فیسبوک هم انجام داده بودند.

این طور به نظر می رسد که اپل واقعا می خواهد شما را راحت کن اما ظاهرا این ویژگی در آی او اس ۱۳ اجباری است. عجب.


9. نقشه سه بعدی اپل و رقابت با گوگل مپ 

9. نقشه سه بعدی اپل و رقابت با گوگل مپ

اپل قابلیتهای نقشه جدیدش را در رویداد WWDC 2019 به رخ کشید. در حال حاضر نقشه اپل کاملا تخت است گوگل مپ نقشه سه بعدی را عرضه کرده اما اپل یک گام فراتر گذاشته و پرسپکتیو هم به نقشه سه بعدی اضافه کرده است. فارغ از اینکه از نظر دیتا گوگل مپ سرویس غنی‌تری است اما از نظر ویژوال حالا اپل مپ چهره بسیار جذاب تری پیدا کرده است.


10. سالی که یادگیری ماشینی همه چیز را انجام داد

10. سالی که یادگیری ماشینی همه چیز را انجام داد

کنفرانس برنامه نویسان اپل امسال مملو از امکانات و محصولاتی بود که نقش یادگیری ماشینی در آن پررنگ بود. آمدن lyrics به اپل موزیک یا گوش دادن به پادکستهای مشابه که از طریق یادگیری ماشینی برای کاربر و مطابق با سلیقه او انتخاب می‌شوند. چینش هوشمند عکس ها و فیلمها و …

منبع

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا