موبایل

هشدار محققان نسبت به کار کردن با گوشی قبل از خواب

طبق مطالعات انجام شده، یک سوم از کودکان با گوشی‌های هوشمند خود به رختخواب می‌رود که این عادت در میان دخترها بیشتر از پسرهاست. البته والدین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حدود 62 درصد از آن‌ها نیز قبل از خواب با گوشی خود کار می‌کنند.

اغلب نوجوانان و والدین در میانه‌های شب برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها، گوشی خود را چک می‌کنند که طبق بررسی‌های صورت گرفته، والدین بیشتر نسبت به این کار مبادرت می‌کنند. نوجوانان نیز اغلب بعد از بیدار شدن از خواب، پیام‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌اند، چک می‌کنند.

علی‌رغم تمامی‌هشدارهای پزشکان و متخصصان مبنی بر عدم استفاده از گوشی‌های هوشمند قبل از خواب، 60 درصد از والدین و 70 درصد از نوجوانان حداقل 30 دقیقه قبل از خواب با گوشی خود کار می‌کنند.

جیمز استیر، بنیانگذار و مدیرعامل مرکز تحقیقاتی Common Sense Media در این رابطه عنوان می‌کند:

با توجه به نتایج تحقیقات و ارتباط میان خواب بد با مشکلات جسمی‌و روانی و همچنین اثرات سوء استفاده از موبایل قبل از خواب بر عملکرد تحصیلی و شناختی کودکان، از والدین عاجزانه خواهش می‌کنم تا با در نظر گرفتن نتایج تحقیقات صورت گرفته، عادت استفاده از گوشی‌های هوشمند قبل از خواب را کنار بگذارند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد که از سال 2016، حدود 18 درصد از والدین احساس می‌کنند که به گوشی‌های هوشمند وابسته شده‌ و به نوعی به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند. البته این میزان در میان نوجوانان 11 درصد عنوان شده است.

اگر قانع نشده‌اید مطلب تاثیر دستگاه‌های دیجیتالی بر خواب انسان‌ها را بخوانید اگر قانع شده‌اید که شب خوش!

مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا