تکنولوژی

استفاده از آمازون اکو به‌عنوان چراغ خواب

چراغ حلقه‌ای که روی اسپیکر آمازون اکو و اکودات وجود دارد، نشان دهنده ی حالت‌های مختلفی است که به کاربر نشان می‌دهد در حال حاضر اسپیکر در حال انجام چه کاری است. این چراغ زیبا در اصل برای این است که بدانید الکسا در حال شنیدن صدای شما است یا خیر. دیگر کاربردهای این چراغ می‌تواند نشان دادن درجه صدای اسپیکر و یا اعلام تماس‌های دریافتی و از دست رفته و حتی رسیدن سفارشات شما از فروشکاه آمازون نیز باشد.

نکته جالبی که احتمالا از وجود آن باخبر نبودید اینکه اسپیکر اکو می‌تواند به عنوان چراغ خواب نیز به شما کمک کند.

تبدیل آمازون اکو به چراغ خواب در اصل از طریق فعال کردن یکی از مهارت‌های الکسا با نام Night Light امکان‌پذیر است. در حال حاضر مهارت‌های مختلفی برای الکسا وجود دارند که می‌توانند آمازون اکو شما را به چراغ خواب تبدیل کنند اما این مورد از دیگر مهارت‌ها بهتر و استفاده از آن هم آسان‌تر است.

استفاده از این مهارت الکسا از دو طریق اپلیکیشن و دستور صوتی ممکن است. اما پیشنهاد ما این است که وارد اپلیکیشن آمازون الکسا شده سپس در قسمت Skills مهارت Night Light را جستجو کرده و نصب کنید. این مهارت توسط شرکت labworks.io طراحی شده است. پس از نصب این مهارت، کافی است از دستور صوتی «Alexa, open Night Light» استفاده کنید سپس چراغ حلقه‌ای دور اسپیکر شما به رنگ آبی و سبز مایل به آبی در خواهد آمد.

شدت نور منتشر شده هم خیلی زیاد نیست و این مسئله می‌تواند نکته مثبتی باشد چراکه اگر شدت نور زیاد باشد ممکن است هنگام خواب باعث اذیت کردن چشمانتان شود. شدت نور به اندازه‌ای است که می‌تواند یک اتاق تماما تاریک را به مقدار کافی برای دیدن اشیاء اطراف روشن کند.

متاسفانه فعلا امکان روشن نگه داشتن نور چراغ اسپیکر برای مدت طولانی، کم و زیاد کردن شدت نور و یا حتی تعویض رنگ چراغ توسط این مهارت وجود ندارد. با این وجود کاربر می‌تواند زمان روشن بودن نور را با دادن دستورات صوتی کنترل کند. برای مثال می‌توانید از الکسا بخواهید که این مهارت را برای 45 دقیقه فعال کند.

برای قطع شدن نور چراغ هم کافی است دستور «Alexa, stop» را به زبان بیاورید. نکته مثبت مهارت Night Light این است که هنگام فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی، همه چیز به صورت بی صدا انجام میشود و به‌هیچ وجه سکوت اتاق یا منزل شکسته نخواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا