تکنولوژی

امکان اضافه کردن مهمان به پخش زنده توئیتر اضافه شد

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر می‌توانند از این پس، چند مهمان را به پخش زنده ویدیویی خود اضافه کنند.

توئیتر در این سال‌ها اگرچه نتوانسته آن‌چنان که بایدوشاید، در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها بر تعداد کاربران خود بیافزاید اما با این حال، تلاش می‌کند تا جذابیت‌های استفاده از این سرویس را برای کاربران فعلی خود دوچندان کند و با عرضه این قابلیت‌ها، نگاه علاقمندان را به خود جلب کند.

ای شرکت امروز از عرضه قابلیتی خبر داد که به لطف آن، کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند تا سه مهمان را به پخش زنده ویدیویی خود دعوت کنند.

توئیتر برای اولین بار، این قابلیت را در ماه فوریه در اپلیکشین پریسکوپ عرضه کرده بود. اما اکنون تصمیم گرفته تا آن را به پلتفرم اصلی خود یعنی توئیتر نیز اضافه کند.

البته بینندگان پخش زنده ویدیویی توئیتر، تنها می‌توانند صدای مهمانانی را که دعوت‌ شده‌اند، بشوند. این اقدام توئیتر نشان می‌دهد که تا چه اندازه، رسانه‌های اجتماعی به قابلیت پخش زنده اهمیت می‌دهند. اگرچه نگرانی‌هایی نیز در خصوص نحوه استفاده و یا بهتر بگوییم سوءاستفاده از این ابزارها نیز وجود دارد.

همانطور که به یاد دارید، در حادثه تروریستی که در مسجدی در نیوزیلند رخ داد، شخص مهاجم با استفاده از قابلیت پخش زنده فیسبوک، حمله خود به قربانیان در مسجد را برای کاربران به اشتراک گذاشت. حادثه‌ای که منجر به کشته شدن 51 نفر شد.

این ویدیو سپس به دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز رسید و در آنجا نیز توسط کاربران، پخش و به اشتراک گذاشته شد. از این رو، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی طی بیانیه‌ای از بکارگیری تمامی‌تلاش خود برای جلوگیری از گسترش خشونت و تروریسم و سوءاستفاده از این ابزارها خبر دادند.

گفتنی است توئیتر اعلام کرده که در حال بررسی روش‌هایی است که با استفاده از آن، امکان مشاهده ویدیوهای مهمانان را نیز در پخش زنده ویدیویی برای کاربران فراهم کند.

مرتبط:

یک ویژگی جدید توییتر 

عرضه نسخه جدید توییتر از امروز

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا