شبکه‌های اجتماعی

یک ویژگی جدید برای توییتر در راه است

ریپلای‌ها را مخفی کنید!

توییتر اعلام کرده است که ویژگی جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد. بر اساس گفته تویتر پس از بروزرسانی ماه ژوئن شما می‌توانید ریپلایی‌هایی را که به شما می‌شود و نمی‌پسندید را پنهان کنید.

توییتر امیدوار است با اضافه کردن این ویژگی، کاربران بتوانند پاسخ‌هایی که مخرب و یا بی‌ادبانه هستند را مخفی کنند تا دست افراد ناخلف کوتاه شود و نتوانند به راحتی به سایرین توهین کنند.

البته همه چیز به این سادگی و زیبایی نیست!

این موضوع از طرفی دیگر باعث می‌شود تا برخی افراد هر حرف ناپسند و یا حتی اشتباهی را بزنند و به راحتی صدای کسانی که با آنها مخالف هستند و یا پاسخ درستی به صحبت‌های نادرست آنها دارند را قطع کنند. این موضوع یکی از مشکلات مهمی است که این تصمیم به همراه دارد.

راه حل این مشکل چیست؟

توییتر برای این موضوع که بسیار مهم است یک راه حل هم قرار داده است. بر اساس شنیده‌ها زمانی که فردی یک پاسخ را مخفی می‌کند سایرین متوجه می‌شوند که یک پاسخ مخفی شده و برای دیدن آن پاسخ باید روی یک دکمه کلیک کنند تا پاسخ مخفی شده را ببینند! توییتر گمان می‌کند با این کار می‌تواند مانع شود تا کسی نتواند صدای مخالفان خود را قطع کند.

از سوی دیگر شاید فکر کنید پس این ویژگی اصلا به چه دردی می‌خورد! یکی از مدیران توییتر گفته کسانی که بحث‌های سالم در توییتر شروع می‌کنند بسیار زیاد هستند و برای توییتر این افراد ارزش بالایی دارند. توییتر این ویژگی را اضافه کرده تا این افراد بتوانند محیط توییتر را سالم و بدون توهین نگه‌دارند و در عین حال هر کسی بتواند بدون توهین به دیگران حرف خودش را بزند.

توییتر نگران واکنش کاربران به این ویژگی جدید است! این نگرانی البته کاملا به‌جا هم هست. زیرا ارزش شبکه‌های اجتماعی فقط به تعداد افرادی است که در آن فعالیت دارند و توییتر هم نمی‌خواهد این افراد را از دست بدهد. برای همین موضوع توییتر به تازگی یک اپلیکیشن دیگری به نام Twttr معرفی کرده تا در آن این ویژگی را آزمایش کند!

حالا فقط باید تقریبا ۲ ماه منتظر ماند و دید توییتر جدید چگونه پیش می‌رود و کاربران از این ویژگی چگونه استقبال می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا