تکنولوژیهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌زودی در دل سنسورهای دوربین عکاسی سونی

طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت سونی قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، فناوری هوش مصنوعی را به سنسورهای دوربین جدید خود اضافه کند.

عوامل مختلفی در ثبت عکس‌های باکیفیت توسط یک دوربین عکاسی موثراند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم نرم‌افزاری دستگاه، پردازنده تصویری و همچنین سنسور به کار رفته در دل دوربین اشاره کرد.

حال به نظر می‌رسد که مهندسان سونی در حال تلاش برای ارتقای سنسور دوربین‌های خود از طریق فناوری هوش مصنوعی هستند. این شرکت قصد دارد تا هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن را  مستقیما به سخت‌افزار سنسور وارد کند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که این سنسورهای مجهز به هوش مصنوعی بیشتر در صنعت گوشی‌های هوشمند و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما گفته می‌شود که بخش دوربین سونی نیز از این مزیت بی‌بهره نخواهد بود.

مرتبط: با سه ویژگی ترسناک هوش مصنوعی آشنا شوید

همانطور که می‌دانید چند سالی است که دوربین‌های بدون آینده و DSLR، تغییر چندانی را به خود ندیدند. اگرچه شاید برخی از قابلیت‌های این دوربین‌ها نسبت به قبل ارتقا یافته اما هنوز تحول بزرگی که برای این دوربین‌ها انتظار می‌رفت، رخ نداده است.

از طرفی دیگر، صنعت دوربین‌های عکاسی در طی سال‌های اخیر افت محسوسی را تجربه کرده و شاید این اتفاق، بتواند باری دیگر کاربران را به خرید این دوربین‌ها ترغیب کند.

هنوز مشخص نیست که فناوری هوش مصنوعی چه کاربردی در این سنسورها خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که موجب ارتقای محسوس قابلیت‌هایی همچون تشخیص چهره، ردیابی سوژه‌ها و حتی عکاسی در محیط‌هایی با نور کم خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا