اپل

آیا قابلیت تاچ‌ سه‌بعدی در آیفون‌های 2019 حذف می‌شود؟

یکی از ویژگی‌های جالبی که اپل در طی این سال‌ها به گوشی‌های آیفون خود اضافه کرده، تاچ سه‌بعدی نام دارد. قابلیتی که درواقع، نسخه ارتقایافته‌ای از تکنولوژی فورس تاچ محسوب می‌شود.

این ویژگی را در ساعت‌های هوشمند اپل واچ و بعد از آن در لپ تاپ‌های مک بوک این شرکت نیز شاهد بودیم. اما به نظر می‌رسد که این قابلیت نتوانسته آن‌چنان که باید و شاید، خود را در دل کاربران جا کند و شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا در نسل جدید گوشی‌های آیفون حذف خواهد شد.

طبق گزارشی که توسط MacRumors منتشر شده، بلین کورتیس از محققان شرکت تحقیقاتی Barclays در ملاقاتی که با تامین‌کنندگان قطعات محصولات اپل داشته به این نتیجه رسیده که احتمالا شاهد عرضه آیفون‌های 2019 بدون قابلیت تاچ سه‌بعدی خواهیم بود.

البته این تصمیم چندان هم عجیب نیست چراکه کاربرد آن چندان هم برای کاربران گوشی‌های آیفون، ضروری نبوده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال، اپل جای خالی این ویژگی را با قابلیتی جدید که هپتیک تاچ نام دارد و با آیفون XR معرفی شد، پر خواهد کرد.

هپتیک تاچ که جایگزین تاچ سه‌بعدی شده، قادر است علاوه بر ارائه قابلیت‌های تاچ سه‌بعدی، با توجه به فشار انگشت کاربر بر روی نمایشگر، گزینه‌هایی را به نمایش درآورد و امکان انتخاب را برای کاربر فراهم کند. قادر است علاوه بر ارائه قابلیت‌های تاچ سه‌بعدی، با توجه به فشار انگشت کاربر بر روی نمایشگر، گزینه‌هایی را به نمایش درآورد و امکان انتخاب را برای کاربر فراهم کند.

مرتبط: آنچه از کنفرانس برنامه‌نویسان اپل و تازه‌‌ترین محصولات این شرکت انتظار داریم

هر آنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC 2019 انتظار داریم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا