اپل

هر آنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC 2019 انتظار داریم

اپل ساعاتی پیش دعوتنامه‌های کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2019 را برای اصحاب رسانه و توسعه‌دهندگان ارسال کرد.

مراسمی ‌که قرار است تحت عنوان «رویدادی خاص» و در تاریخ 3 ژوئن (13 خردادماه) برای علاقمندان به محصولات این برند برگزار شود. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از محتوای این مراسم به بیرون درز نکرده است، اما می‌توان با نگاهی به دعوتنامه‌های ارسالی این شرکت، تا به سرخ‎‌هایی از برنامه‌های اپل در این رویداد دست یافت.

با توجه به این دعوتنامه‌ها، انتظار می‌رود که در مراسم 13 خرداد شاهد ارائه جزئیاتی در خصوص عرضه سه سیستم عامل باشیم که احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به دست کاربران خواهند رسید.

این سیستم عامل‌ها شامل iOS 13 برای آیفون، آیپد و آیپد، macOS 10.15  برای دستگاه‌های مک و watchOS 6 برای ساعت‌های اپل واچ.

با توجه به انتخاب رنگ مشکی متمایل به آبی برای زمینه این دعوتنامه، انتظار می‌رود که iOS 13 به حالت Dark Mode مجهز شود. قابلیتی که شبیه به ویژگی Mojave در سیستم عامل mcOS عمل خواهد کرد.

ویژگی جدید دیگر اضافه شدن قابلیت استفاده از آیپد به عنوان یک نمایشگر اکسترنال برای دستگاه‌های مک است. قابلیتی که پیش‌تر تنها از طریق اپلیکیشن‎‌هایی همچون Deut قابل استفاده بود.

از دیگر قابلیت‌های مورد انتظار برای آیپد می‌توان به امکان جابجایی میان نسخه‌های متفاوت یک اپلیکیشن، ارتقای ویژگی اجرای همزمان چند برنامه و یا همان مولتی تسکینگ و هوم اسکرین ارتقایافته اشاره کرد.

گفته می‌شود که تغییراتی نیز در اپلیکیشن Reminder در iOS اعمال خواهد شد که اخیرا به دلیل عملکرد نه‌چندان مطلوب در مقایسه با نمونه‌های مشابه، انتقادهایی را از سوی کاربران به دنبال داشت.

هنوز اطلاعات کامللی در خصوص macOS 10.15 به بیرون درز نکرده، اما اپل احتمالا در این رویداد بر روی قابلیت Marzipan تمرکز خواهد کرد. پروژه‌ای که برای پیوند میان سیستم عامل‌های مک و iOS عملیاتی شده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده در هر دو سیستم عامل توسعه دهند.

در خصوص محصولات سخت افزار مورد انتظار در این مراسم نیز باید گفت که احتمالا کوپرتینویی‌ها اطلاعاتی را از مک پرو جدید خود فاش خواهند کرد. البته هنوز صحت این اطلاعات تایید نشده‌اند و باید منتظر ماند و اخبار مرتبط با این کنفرانس را در روزهای آتی دنبال کرد.

 

 

نوشته های مشابه

‫451 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا