برنامه‌ها

اپلیکیشن های بی استفاده توسط پلی استور شناسایی می‌‌شود

تقریبا همه در طول زمان یک سری اپلیکیشن های بی استفاده را روی گوشی خود دارند که ابتدا دلیل خوبی برای نصب آنها داشته‌اند اما حالا سالی یکبار هم به آنها سر نمی‌زنند. اما واقعا به کدام یک از این اپلیکیشن‌ها نیاز دارید؟ خبر خوب اینکه پلی استور گوگل از این قضیه خبر دارد و قصد دارد کم کم این مسئله را به کاربرانش خبر دهد.

طبق گزارش‌ها، برخی کاربران به تازگی نوتیفیکیشن‌هایی را از پلی استور گوگل دریافت کرده‌اند که به آنها درباره خلاص شدن از شر برخی اپلیکیشن‌ های بی استفاده گوشزد می‌کند.

این ویژگی چیزی شبیه به نسخه جدید همان اپلیکیشن app manager است که در سال 2016 عرضه شد. همچنین اگر بر روی این نوتیفیکیشن ضربه بزنید، وارد بخش نوتیفیکیشن‌های پلی استور خواهید شد. از آنجا می‌توانید لیست اپلیکیشن‌ های بی استفاده خود را که چند وقتی است از آنها استفاده نکرده‌اید مشاهده کنید. با انتخاب هر کدام از اپلیکیشن‌های این لیست، پلی استور به شما اعلام می‌کند که چقدر از فضای گوشیتان خالی می‌شود.

اپلیکیشن های بی استفادهاپلیکیشن های بی استفادهپلی استور

البته این ویژگی فعلا همگانی نشده و فعلا به زمان نیاز دارد اما در کل ویژگی خوبی برای پلی استور محسوب می‌شود. همچنین اگر همواره به تمامی اپلیکیشن‌های روی گوشیتان سر می‌زنید ممکن است هیچوقت با این نوتیفیکیشن روبرو نشوید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا