تکنولوژی

بازکردن اپلیکیشن‌های پلی‌استور بدون نیاز به نصب

مسیر معرفی و عرضه اپلیکیشن‌های ملقب به «Instant Apps» توسط گوگل بسیار خسته کننده و زمان‌بر بوده است. در حالی که این اپلیکیشن‌ها سال گذشته و در مراسم I/O 2016 معرفی شدند، اما اجرای آزمایشی آنها از اویل 2017 آغاز و نسخه برنامه‌نویسان هم چند ماه بعد عرضه شد و در اواخر آگوست امسال رسما برای کاربران اندرویدی عرضه شدند. این برنامه‌ها در حال حاضر توسط 500 میلیون کاربر اجرا می‌شوند. اما این اپلیکیشن‌ها یک نقص قابل توجه داشتند: هیچ راهی برای اجرای آزمایشی آنها قبل از دانلود از پلی‌استور وجود نداشت.

حال در پست جدیدی که توسط انجمن برنامه‌نویسان گوگل متشر شد، گزینه «Try Now» هم رسما برای این دسته از برنامه‌ها معرفی گردیدکه البته این گزینه برای تمامی کاربران قابل دسترس نیست. این گزینه فعلا مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد اما برخی از کاربران و برنامه‌نویسانی که این ویژگی برایشان فعال شده، اسکرین‌شات های مختلفی را از این گزینه و نحوه کار با آن را منتشر کرده‌اند که در پایین آنها را مشاهده می‌کنیم.

طبق مشاهدات، دکمه «Try Now» قرار است در کنار گزینه Install قرار بگیرد. البته این گزینه تنها برای اپلیکیشن هایی که هنوز آنها را نصب نکرده‌اید قابل مشاهده و استفاده خواهد بود. با انتخاب این گزینه، کاربر می‌توانند برنامه‌را به‌صورت آزمایشی بر روی گوشی خود (بدون نیاز به نصب) اجرا کند. احتمالا این گزینه برای شما هم فعلا فعال نشده است اما انتظار می‌رود تا چند روز آینده تمامی کاربران اندروید قادر به مشاهده و استفاده از این گزینه بر روی دستگاه‌هایشان باشند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا