استارتاپ

سرمایه‌گذاری بانک سامان در تپسی

دو مجموعه مالی و تاکسی اینترنتی از شراکت و همکاری استراتژیک خبر داده‌اند

سرمایه گذاری بانک سامان در تپسی احتمالا یکی از آخرین خبرهای استارتاپی در سال ۹۷ است.

تپسی امروز اعلام کرد  مجموعه بانک سامان را به عنوان سرمایه گذار در کنار خود دارد.

به گفته میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی این نقطه آغاز یک همکاری استراتژیک و بلند مدت است.

منشی پور به میزان سهم و سرمایه گذاری انجام شده در تپسی اشاره نکرده است اما صبح امروز شرکت سپ ( سامان پرداخت ) در اطلاعیه‌ای که روی سایت کدال قرار داد اعلام کرد که ۸.۵ درصد از سهام تپسی را خریداری کرده است.

دو مجموعه تپسی و اسنپ ( وابسته به گروه IIG  )  طی هفته‌های اخیر شاهد تغییرات مختلفی بوده‌اند. از یک سو شاهد همکاری مجموعه آپ ( آسان پرداخت ) با اسنپ بودیم اما در کمتر از چند روز تعطیل شدن بامیلو ( بازوی تجارت الکترونیک مجموعه IIG ) و اخراج تمام کارکنان آن بسیاری را در بهت فرو برد.

بسیاری خبر تعطیلی بامیلو را در آستانه سال جدید را یک شوک به اکوسیستم استارتاپی عنوان کردند اما حالا خبر سرمایه گذاری بانک سامان در تپسی به احتمال زیاد باعث افزایش امید در اکوسیستم استارتاپی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل تپ‌سی منابع تامین شده از طریق این سرمایه گذاری برای توسعه سریع‌تر کسب وکار تاکسی اینترنتی تپ‌سی و افزایش سهم بازار این شرکت به کار خواهد آمد ضمن اینکه این همکاری، شروعی برای ورود به حوزه‌های جدید و مشترک مانند پرداخت خواهد بود.

نکته مهم در تفاوت اسنپ و تپسی سهم اصلی ایرانی و خارجی آنهاست. در حالی که مجموعه اسنپ به گفته مدیرعامل آن حدود هشتاد درصد دارای سهامدار خارجی است اما سهام صدردصدی تپسی ایرانی است. این چیزی است که مدیرعامل تپسی هم در اطلاعیه به آن اشاره کرده است.

منشی پور گفت: با سرمایه گذاری بانک سامان در تپسی این شرکت همچنان با سهام صد درصد داخلی به رشد و توسعه در عرصه تخصصی حمل و نقل ادامه خواهد داد.

بر اساس این سرمایه‌گذاری، از این پس گروه مالی سامان در هیات مدیره شرکت تپ‌سی حضور خواهد داشت.

اخبار سرمایه‌گذاری استارتاپ

تسویه در لحظه برای رانندگان تپسی فراهم شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا