تکنولوژیهوش مصنوعی

ساخت پناهگاه هوشمند گربه های خیابانی توسط بایدو

شرکت بایدو  Baidu ، بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین- نوعی پناهگاه هوشمند گربه های خیابانی طراحی و تولید کرده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند گربه‌ها را هنگام نزدیک شدن شناسایی کرده و درب پناهگاه را برای آنها باز کند.

این پناهگاه گربه مجهز به گرم‌کن است و همچنین غذا و آب نیز داخل آن قرار می‌گیرد.

پناهگاه هوشمد گربه چین

Baidu  علاوه بر گرداندن بزرگ‌ترین موتور جستجوی کشور چین، در زمینه توسعه ابزارهای هوش مصنوعی نیز فعلایت دارد.

این شرکت همچنین، استارت‌اپ iQiyi  را راه اندازی کرده- شبکه‌ای مشابه Netflix  که با استفاده از الگوریتم‌ها می‌تواند فیلم‌های مورد علاقه کاربر را پیشنهاد دهد.

ساخت این پناهگاه هوشمند گربه های خیابانی  فعالیتی خارج از محدوده عملکرد همیشگی این شرکت بوده است.

 

ایده ساخت این پناهگاه هوشمند گربه های خیابانی اولین بار، به ذهن یکی از کارمندان شرکت خطور کرد. وی که در یک روز سرد زمستانی متوجه شد بچه گربه‌ای داخل خودروی وی از سرما پناه گرفته، تصمیم گرفت ایده ساخت یک پناهگاه برای گربه‌های بی سرپرست را مطرح کند.

مرکز اصلی شرکت بایدو Baidu  در پکن قرار دارد و در فصل زمستان  دما در این شهر تا 9- درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. در شرایط سخت دمایی، جان اکثر حیوانات بی پناه در معرض خطر قرار می‌گیرد. Baidu  اعلام کرده که در زمستان پکن، تنها 40 درصد از گربه‌های بی‌سرپرست جان سالم به در می‌برند.

 

تشخیص خودکار بیماری گربه‌ها

نکته جالب این پناهگاه هوشمند این است که جلوی درب ورودی، دوربینی تعبیه شده که می‌تواند نشانه‌های واضح بیماری‌ها و یا وجود برچسب روی گوش( تشخیص عقیم بودن یا نبود) را در گربه‌‌ها تشخیص دهد و اگر گربه‌ای بیمار یا عقیم نشده تشخیص داده شود، پناهگاه با تماس با نیروهای امدادی حامی حیوانات، برای کمک به گربه مورد نظر درخواست کمک م‌فرستد.

بعد از اینکه گربه‌ها وارد پناهگاه هوشمند گربه های خیابانی می‌شوند، در ورودی بسته می‌شود تا از ورود دیگر موجودات به داخل آن جلوگیری شود.

این سیستم هوشمند ظاهرا می‌تواند 174 گربه متفاوت را شناسایی کند. دوربین این دستگاه همچنین به قابلیت دید در شب هم مجهز است.

این سیستم می‌تواند 4 بیماری عامیانه در بین گربه‌ها را شناسایی کند از جمله بیماری‌های پوستی، ورم‌ها یا زخم‌های خارجی.پناهگاه هوشمند گربه

هوش مصنوعی این روزها بیشتر از قبل برای خدمت به حیوانات –  این قشر بی زبان و بی دفاع از محیط زیست ما انسان‌ها – مورد استفاده قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا