اپل

اپل باگ فیس تایم را رفع کرد

اپل قرار است به زودی یک به روز رسانی برای باگ فیس تایم عرضه کند و نوجوان 14 ساله‌ای که این باگ را کشف کرد و اولین بار گزارش داد نیز جایزه عیب یابی این شرکت را دریافت خواهد کرد.

Grant Thompson 14 ساله که در آریزونا زندگی می‌کند، ماه گذشته به صورت اتفاقی در طی استفاده از قابلیت تماس گروهی فیس تایم، موفق به کشف باگ امنیتی موجود در آن شد. به وسیله این باگ، کاربر قبل از این اینکه مخاطب به تماس وی پاسخ دهد، قادر بود صداهای محیط اطراف مخاطب را بشنود.

حالا اپل اعلام کرده به دلیل کشف و گزارش این باگ، قرار است به گرنت جایزه مالی و همچنین هدیه دیگری برای کمک به تحصیل وی اهدا کند.

اپل به رقم این جایزه اشاره‌ای نکرده است.

گرنت و مادرش، هفته گذشته با شبکه CNBC مصاحبه‌ای کردند.

وی در این مصاحبه گفت که از اینکه اولین شخصی بوده که این باگ را پیدا کرده، شگفت زده شده بود.

وی همچنین تاکید کرده که همچنان کاربر آیفون باقی خواهد ماند و علی رغم تجربه چنین باگی، نظرش راجه به این برند تغییری نکرده است:«من در کل فکر می‌کنم که اپل تلاش زیادی در جهت حفظ حریم شخصی ما کاربران می‌کند و به این تلاش آنها احترام می‌گذارم.»

مادر گرنت نیز در همین مصاحبه اعلام کرد که به محض باخبر شدن از این باگ، با ایمیلی به اپل آنها را مطلع کرده است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده :« ما بازهم از تمام مشتریان و کاربران خود پوزش می‌خواهیم و از صبر آنان کمال تشکر را داریم. علاوه بر از بین بردن باگی که گزارش شده، تیم ما اقدامات جدیدی برای بالا بردن امنیت سرویس فیس تایم اعمال کرده است.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا