تکنولوژی

برنامه‌های جدید استون مارتین برای تولید خودروهای تمام الکتریکی

استون مارتین از همکاری جدید خود با گروه چینی تولیدکننده محصولات الکترونیکی، LeEco به‌منظور آماده‌سازی خودروی الکتریکی RapidE با هدف عرضه آن به بازار تا سال 2018 میلادی خبر داده است. LeEco قرار است باتری این خودروی تولیدی را در کارخانه استون مارتین در انگلستان، مونتاژ و در اختیار این شرکت قراردهد. 

خودروی تولیدی در واقع بازطراحی و به مرحله تولید رساندن طرح اولیه‌ای است که پیش از این در قالب خودروی اسپورت Rapide در معرض نمایش قرارگرفته بود. خودروهای اسپورت جایگاهی ویژه در بازار تولید خودروهای الکتریکی بدست آورده‌اند و نمونه‌هایی مانند محصولات تولیدی تسلا، خودروی هیبریدی i8 بی‌ام‌دبلیو و یا حتی رونمایی پورشه از طرح مفهومی Mission E از جمله فعالیت‌های شرکت‌های خودروساز در این راستا به شمار می‌آیند. 

اگرچه خودروهای الکتریکی جدید از شتاب و سرعت کافی برخوردارند اما عدم تولید صدایی مشابه با آنچه در خودروهای اسپورت بنزینی یا دیزلی شنیده می‌شود یک عیب بزرگ برای مشتاقان این خودروها است. 

Will Farquhar مدیر استراتژی استون مارتین در این خصوص می‌گوید:

” صدای خودروهای استون مارتین یکی از مولفه‌های اساسی در طراحی‌های ما هستند که روح جدیدی را در کالبد خودروهای تولیدی ما می‌دمند. با این تفاسیر ما به دنبال راهکاری هستیم تا بتوانیم این حس را درخودروهای الکتریکی استون مارتین نیز پیاده‌سازی کنیم.”

تولید خودروهای تمام الکتریکی قسمتی از سیاست‌های استون مارتین به منظور افزایش دوبرابری میزان فروش دستگاه‌های عرضه شده به بازار است تا مجموع خودروهای به فروش رفته این شرکت از 3500 دستگاه در سال پیش به 7500 دستگاه برسد. 

استون برنامه‌هایی هم به‌منظور تولید نسخه الکتریکی کراس‌اور DBX خود دارد اما هنوز مشخص نیست که این خودروی جدید از مشخصاتی مانند RapidE بهره‌مند خواهد شد یا خیر؟!

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا