اپل

خداحافظی با LCD در آیفون‌ در سال 2020

به طور قطع اپل در استفاده از پنل‌های OLED در محصولات خود، بسیار دیر عمل کرد اما این تکنولوژی آرام آرام و با گذشت هر سال، در تعداد بیشتری از آیفون‌های این شرکت مورد استفاده قرار گرفت.

به احتمال زیاد، به زودی کل محصولات اپل از تکنولوژی OLED  بهره برده و پنل‌های LCD به خاطره خواهد پیوست.

این اتفاق اما ظاهرا باب طبع اپل نیز نیست و این شرکت تا حد ممکن آن را عقب می‌اندازد.

این شرکت همچنان تلاش می‌کند تا آیفون‌های ال‌سی‌دار را در کنار آیفون‌های لاکچری مجهز به OLED خود جای دهد.

به عنوان مثال، در سال 2017 تنها یک مدل آیفون با OLED معرفی کرد: آیفون 10.

مرتبط:‌پیچیدگی‌های تولید پنل OLED برای آيفون ۸

سال گذشته‌، با معرفی آیفون‌های  iPhone XS  و XS Max، تعداد آیفون‌های مجهز به پنل OLED این شرکت، به سه عدد افزایش یافت و در کنار آنها iPhone XR با پنل ال‌سی‌دی و قیمت ارزان‌تر هم عرضه شد.

در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود که حداقل یک آیفون ال‌سی‌دار عرضه شود ولی سال 2020 احتمالا پایان عمر آیفون‌های ال‌سی‌دار این شرکت خواهد بود.

شیفت به صفحه نمایش LED

طبق گزارش جدید از Wall Street Journal، اپل قرار است به احتمال زیاد تمام آیفون‌های سال 2020 را با پنل‌های OLED طراحی کند.

البته تا 2020 عملا دو سال دیگر فاصله داریم و فعلا نمی‌توان در مورد آن نظر قطعی داد اما با مشاهده روند تولید آیفون در سال‌های اخیر، می‌‌توان تا حدودی در رابطه با قدم بعدی اپل مطمئن بود.

لازم به ذکر است که آیفون XR  تا کنون فروش ضعیفی داشته و شاید تصمیم به به کارگیری پنل‌های OLED در تمام آیفون‌های اپل در سال 2020، به آمار فروش این مدل نیز مرتبط باشد.

قبلا نیز شایعات مشابهی در این مورد شنیده بویدم، خبرهایی که اعلام می‌کرد در میان آیفون‌های سال 2019، آیفون‌های ال‌سی‌دار نیز وجود خواهد داشت. البته همیشه احتمال تغییر در برنامه‌های اپل وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا