تکنولوژی

پیچیدگی‌های تولید صفحه‌نمایش OLED برای آیفون 8

شرکت اپل ،مانند مشتریانش مشتاق است تا آیفون 8 خود را ماه سپتامبر امسال ،( ماهی که اپل هرساله آیفون‌های جدید خود را معرفی می‌کند) معرفی کند. Mehdi Hosseini ، یکی از تحلیل گران شرکت جهانی سرمایه گذاری، تجارت و فناوری  Susquehanna Financial Group ، روز سه شنبه اعلام کرد  که  بر اساس گزارش منابع تامین تولید محصولات اپل ، ساخت صفحه‌های نمایش OLED برای آیفون 8 تا قبل از سپتامبر شروع نخواهد شد. 

شرکت اپل قرار است برای یازدهمین نسل از گوشی‌های هوشمند آیفون خود قابلیت‌های جدید زیادی عرضه کند که یکی از آنها تغییر صفحه نمایش از LCD به OLED است.

حسینی در گزارش خودش اعلام کرد که اپل با همکاری شرکای سازنده قطعات این شرکت، در نیمه دوم سال 2017، تعداد 110 تا 120 میلیون دستگاه آیفون 8 تولید خواهد کرد که 71 درصد این گوشی‌ها با صفحه نمایش 5.1 اینچی OLED تولید و عرضه می شود. وی در ادامه گزارش گفت:

“اگرچه تولید انبوه آیفون 8 قرار است از ماه جولای آغاز شود، اما صفحه نمایش OLED ( با حاشیه‌های خمیده) این محصولات ،به دلیل پیچیدگی‌های تعبیه این تکنولوژی داخل آیفون اپل، از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.”

از دیگر قابلیت‌های آیفون8  می‌توان به دو دوربینه بودن دستگاه (  dual-camera module)، همراه با تکنولوژی واقعیت افزوده و همچنین ویژگی جدید تشخیص چهره آن اشاره کرد.

تغییراتی که طبق گزارش‌ها قرار است در آیفون 8 اعمال شود، یکی از از دلایلی است که رقیب اصلی اپل، سامسونگ را نیز به صرافت انداخته تا زمان بیشتری برای تکمیل آخرین نسخه سری گلکسی ( Galaxy S8 ) خود صرف کند. حسینی در این باره افزود:

” تاخیری که در تعبیه صفحه نمایش OLED در گوشی آیفون 8 ایجاد شده، سامسونگ را نیز مجاب کرده تا زمان بیشتری روی طراحی آخرین محصول خود بگذارد . قرار است تولید انبوه گالاکسی اس 8 از ماه مارس شروع شود.”

صفحه نمایش “دیود گسیل نور ارگانیک “که به اختصار OLED نامیده می‌شود، به طور چشم گیری باریک‌تر و قدرتمند‌تر است و همچنین رنگ‌ها به خصوص رنگ مشکی را نسبت به صفحه نمایش  های LCD ، با وضوح بهتر و طبیعی‌تر جلوه  می‌دهد و همچنین، زاویه دید در OLED نیز پیشرفته‌تر از نسل‌های قدیمی‌تر صفحه نمایش است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا