اپلموبایل

مقصر کاهش فروش آیفون فقط چین نیست

اپل در سال ۲۰۱۸ به اندازه ۳ سال پس‌رفت داشته است

علیرغم اینکه اپل بازار چین را مقصر اصلی کاهش فروش آيفون می‌داند اما این کمپانی هیچ صحبتی راجع به عملکرد خود در بازار کشور هند نداشته است.

گزارش جدید مجله اکونومیک تایمز که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد غول کوپرتینو در سال 2018 با فاجعه کاهش 50 درصدی فروش آیفون در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه شده است.

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی «Counterpoint research»، اپل چیزی حدود 1.7 میلیون دستگاه ایفون در سال 2018 عرضه کرده است که در مقایسه با 3.2 میلیون دستگاه در سال 2017 یک سقوط بزرگ به حساب می‌آید.

این کاهش فروش  را می‌توان به قیمت گذاری بالای آیفون های جدید و همچنین پیشرفت رقبای اندرویدی این شرکت در سال گذشته دانست.

مرتبط : تحلیلی درباره اینکه چرا فروش آیفونهای جدید کم شد

بین سال‌های 2014 تا 2017، تعداد دیوایس‌های آیفون فروخته شده در کشور هند از 1.5 میلیون به 3.2 میلیون افزایش پیدا کرده بود.

البته دیگر برندهای موبایل هم به همین اندازه در بازار رشد داشتند و توانستند در همین بازه زمانی از 80 میلیون دستگاه فروش سالانه به 150 میلیون دستگاه در سال پیشرفت کنند. حال طبق آمار اپل در سال 2018 به اندازه 3 سال پسرفت داشته است.

این کاهش فروش آيفون کوپرتینو باعث کاهش قابل توجه سهم این شرکت از بازار جهانی اسمارت فون‌ها هم شده است . در حقیقت پس از کسب سهم 2.3 و 2.4 درصدی از بازار در سال‌های 2016 و 2017، این شرکت در سال 2018 تنها 1.2 درصد از کل اسمارت‌فون‌های به فروش رفته در سراسر دنیا را به خود اختصاص داد.

در حال حاضر مشخص نیست اپل چگونه می‌خواهد این روند کاهش فروش آيفون در بازار هند را جبران کند اما ممکن است عرضه آیفون 10آر که از قیمت کمتری برخوردار است بتواند تا حدودی زیان‌های اپل در سال 2018 را التیام ببخشد.

به دنبال کاهش فروش آیفون اپل گفته که تولید آیفون را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا