بازی

شکایت یک ناشر از نتفلیکس برای آینه سیاه Bandersnatch

ناشر یک مجموعه کتاب‌ ماجراجویی نتفلیکس را به خاطر تازه‌ترین قسمت مجموعه آینه سیاه  ( Black Mirror : Bandersnatch ) تحت شکایت قرار داده است.

این ناشر Chooseco نام دارد و صاحب مجموعه کتاب‌های Choose Your Oun Adventure برای کودکان است. کتابی که حالت تعاملی دارد و در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بسیار محبوب بود.
در بخشی از سریال آینه سیاه Bandersnatch شخصیت اصلی فیلم که یک برنامه‌نویس است می‌گوید که بازی تعاملی‌ خودش را مانند مجموعه Choose Your Oun Adventure طراحی کرده است.
حالا این ناشر در دادگاهی در ورمونت این شکایت را طرح کرده نتفلیکس را متهم کرده که این قسمت از مجموعه آینه سیاه با سیاه‌نمایی زیاد علامت تجاری این شرکت روی مجموعه داستان Choose Your Oun Adventure را نقض کرده است.
بر اساس این شکایت مشخص شده نتفلیکس برای در اختیار گرفتن حق تجاری این کتاب تلاش‌هایی را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده و مذاکرات متعددی را هم انجام داده است اما سرانجام آن را دریافت نکرده است.

حالا Chooseco تاکید می‌کند که نام این کتاب ماجراجویی با تصویری سیاه و شیطانی، مبارزه خشن، استفاده از مواد مخدر، قتل، تکه تکه کردن جسد، سربریدن و دیگر تصاویر ناراحت کننده در این قسمت از سریال همراه شده است.
این ناشر در شکایت خود خاستار حداقل ۲۵ میلیون دلار برای نقض این حق تجاری شده است.
نتفلیکس هنوز پاسخی به این شکایت نداده است.

مرتبط : دردسر تماشای آینه سیاه Bandersnatch در جهان و ایران

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا