بازی

دردسر تماشای آینه سیاه Bandersnatch در جهان و ایران

سریال روی پلتفرمهای اپل و گوگل کار نمی‌کند

تازه‌ترین قسمت  سریال آینه سیاه  ( Black Mirror: Bandersnatch ) از نظر تکنولوژی و استفاده از داستانی تعاملی بسیاری را به هیجان آورده هرچند تماشای آینه سیاه Bandersnatch مشکلاتی به وجود آورده است.
در مقابل عدم امکان دیدن آینه سیاه Bandersnatch  از طریقی غیر از شبکه نتفلیکس هم باعث ناخشنودی بسیاری دیگر شده است.

امروزه نتفلیکس روی بسیاری از پلتفرمهای دیگر هم هست اما این قسمت از سریال آینه سیاه قادر به پخش روی آنها از جمله اپل تی وی جدید 4k نیست.
نکته این است که کاربر در طی پخش این سریال با انتخاب برخی فعالیت‌ها یا صحبت‌های شخصیت اصلی که باعث تغییر داستان می‌شود عملا با آن ارتباط تعاملی پیدا می‌کند.
چیزی که در زمینه سینما چندان معمول نیست اما در زمینه بازی‌های کامپیوتری کاملا کاربران به آن عادت دارند.
آینه سیاه Bandersnatch علاوه بر اپل تی وی قادر به پخش از طریق کروم کست گوگل و آمازون فایراستیک (Fire Stick )‌ هم نیست.
با این حال این قسمت از سریال بلک میرر با استفاده از ستاب باکس Roku یا برخی تلویزیون‌های هوشمند وهمچنین ترکیب تلویزیون و کنسول بازی قابل مشاهده است.
انتقادها از نتفلیکس به خصوص در جایی بالا می‌گیرد که بسیاری از سرویسهای تعاملی دیگر مثل اپلیکیشن موزاییک HBO با اپل تی وی کار می‌کنند اما به نظر می‌رسد نتفلیکس علاقه‌ای به به روزکردن اپلیکیشن خود روی این پلتفرم ندارد.
نتفلیکس البته اعلام کرده مشکلی برای پخش روی اپل تی وی ندارد و تماشاگر Black Mirror: Bandersnatch می‌تواند از طریق ترک‌پد ( به جای دکمه‌های راست وچپ ) داستان ‌تعاملی را پیش ببرد.
این موضوع هم از ناراحتی کاربران نکاست.

کاربران ایرانی و مشکل آینه سیاه نتفلیکس

مشکل کاربران ایرانی برای تماشای آینه سیاه Bandersnatch فراتر از اینهاست.
خیلی واضح است بسیاری از کاربران ایرانی فیلمها و سریال‌های روز جهان را دانلود و تماشا می‌کنند. ( در نبود کپی رایت و تحریم چاره دیگری هم دارند؟ )‌
اما تماشای آینه سیاه Bandersnatch برای کاربران ایرانی با توجه به اینکه مدل تعاملی سریال از طریق دانلود قابلیت اجرا ندارد عملا با دشواری مواجه شده است.
بنابراین این کاربران ایرانی مشکل نداشتن اکانت نتفلیکس را پیش از انتخاب پلتفرم ( اپل تی وی یا کنسول بازی و … ) دارند.
با این حال طی روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم برخی کاربران ایرانی خارج از کشور اکانت‌های خود را به دوستان ایرانی‌شان داده‌اند تا بتوانند این سریال را تماشا کنند.
البته کاربران ایرانی حتی در صورت داشتن اکانت نتفلیکس دو مانع دیگر را هم باید دور بزنند و آن فیلترینگ است. نتفلیکس برای کاربران ایرانی تحریم نیست اما فیلتر است بنابراین استفاده از فیلترشکن راه دیدن فیلم روی آن است.
اما مشکل بعدی آنجاست که اساسا نتفلیکس استفاده از فیلترشکن را برنمی‌تابد!

نتفلیکس توییت


پس چگونه آینه سیاه Bandersnatch را در ایران می‌توان دید؟
پاسخ: به سختی

نوشته های مشابه

‫747 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا