اپلنمایشگاه 2020 CES

سرویس استریم ویدیویی اپل احتمالا امسال افتتاح می‌شود

سال گذشته بود که اخبار مختلفی مبتنی بر اینکه اپل قصد دارد در سال 2019 اولین سرویس استریم ویدیویی خود را افتتاح کند منتشر شد و حال تیم کوک مدیرعامل این شرکت هم این مسئله را به‌طور غیر مستقیم در مصاحبه خود با شبکه CNBC تایید کرده. او گفت اپل امسال یک سری سرویس‌های جدید را عرضه خواهد کرد.

سرویس استریم تلویزیونی اپل احتمالا چیزی مشابه نتفلیکس خواهد بود.

حال با اینکه تیم کوک دقیق اعلام نکرد که چه سرویس‌هایی قرار است امسال عرضه شوند اما مجری برنامه سوالات زیادی راجع به اینکه آیا اپل سرویس خاصی را برای عرضه در نظرد دارد یا خیر پرسید. به نظر می‌رسد سرویس استریم تلویزیونی اپل همان چیزی است که امسال شاهد عرضه آن توسط اپل خواهیم بود.

پشتیبانی تولیدکنندگان تلویزیون از اپل

همچنان که نمایشگاه CES 2019 که در حال برگزاری است تولیدکنندگان تلویزیون به‌طرز عجیبی با محصولات و سرویس‌های شرکت اپل هماهنگ شده‌اند. برای مثال برخی از تولیدکنندگان در تلویزیون‌های جدید خود پشتیبانی از سرویس «ایرپلی 2» اپل را هم اضافه کرده‌اند.

برخی دیگر از تلویزیون‌ها نیز از ویژگی‌های پلتفرم HomeKit اپل پشتیبانی می‌کنند که قادر است محتوای روی آیفون، آیپد و مک را مستقیما بر روی تلویزیون نمایش دهد. ضمنا تلویزیون جدید سامسونگ هم از سرویس آیتونز اپل برای دسترسی کاربران اپلی به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از روی تلویزیون پشتیبانی می‌کند.

بنابراین خیلی دور از تصور نیست اپل برای این تولیدکنندگان تلویزیون به زودی سرویس تلویزیونی خود را برای اولین بار ارائه کند.

سپس نوبت به محتوا می‌رسد: تابستان سال گذشته بود که اعلام شد اپل مبلغی بالغ بر 1 میلیارد دلار صرف تولید محتوای تلویزیونی اورجینال تحت برند اپل کرده و البته هنوز هیچ پلتفرم خاصی را برای نمایش این دسته از محتوا تعبیه نکرده است.

حال گفته شده قرار است بخشی از این محتوا از مارس امسال به‌طور رسمی منتشر شوند و برخی از خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند این دسته از محتوا برای کسانی که از دیوایس‌های اپل استفاده می‌کنند قابل مشاهده خواهند بود.

با این وجود حتی اگر سرویس استریم تلویزیونی اپل یکی از همان سرویس‌هایی باشد که تیم کوک در مصاحبه خود به آنها اشاره کرد، هنوز معلوم نیست دیگر سرویس‌های مدنظر کوک در چه زمینه‌ای خواهند بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا