لپ‌تاپنمایشگاه 2020 CES

۵ ترند برتر لپ‌تاپ‌ در نمایشگاه CES 2019

در نمایشگاه CES 2019 علاوه بر پیش نمایشی از تازه‌ترین تحولات تکنولوژی در سال پیش رو، شاهد سورپرایزهای متعدد و اخبار جدید از بزرگترین نام‌ها در عرصه لپتاپ نیز خواهیم بود.

البته قبل از ورود به رخداد CES شایعاتی هستند که بد نیست کمی آنها را هم بررسی کنیم. در این گزارش قصد داریم به 5 ترند برتر لپتاپ که احتمال دارد در این رخداد سالانه رونمایی شوند اشاره کنیم.

رقبای جدید برای مک‌بوک ایر جدید

سال گذشته بود که اپل از مک‌بوک ایر 2018 خود رونمایی کرد. این لپتاپ که پس از سال‌های با تغییرات اساسی همراه شد، حالا به نمایشگر رتینا و پردازنده اینتل قدرتمند مجهز شده است. بنابراین بعید نیست دیگر شرکت‌های تولید کننده لپتاپ هم در نمایشگاه CES امسال از لپتاپ‌های جدید خود برای رقابت با مک‌بوک ایر جدید رونمایی کنند.

رقبای مک‌بوک ایر مانند لپتاپ XPS 13 شرکت دل و همچنین MateBook X Pro شرکت هوآوی که در سال 2018 معرفی شدند و احتمالا در سال 2019 بر این تعداد افزوده شود تا از این طریق عرصه رقابت را برای مک‌بوک ایر جدید شرکت اپل تنگ کنند.

بهتر است امسال چشمانمان را بازتر نگه داریم تا ببینیم کدام یک از تولیدکنندگان بزرگ لپتاپ از محصول نسبتا متوسط با پردازنده‌های نسل Y اینتل رونمایی می‌کند. تا قبل از این برخی از شرکت‌ها از جمله گوگل، اپل و اچ‌پی لپتاپ‌های اینچنینی را معرفی کرده‌اند.

نسل جدید کارت گرافیک‌ها

سال 2018 شایعات بسیاری راجع به چیپست‌ها و کارت‌های گرافیکی منتشر شد. در نتیجه این مسئله باید دید شرکت‌های Nvidia، اینتل و  AMDگرافیک بازی‌های موبایلی را به چه سمتی خواهند برد.

شرکت اینتل در سال 2018 و در جریان رخداد Siggraph از کارت گرافیک جدید خود با نام Arctic رونمایی کرده بود اما هنوز زمان دقیق عرضه آن مشخص نشده است.

از آنجایی که اینتل به تازگی از پردازنده 8 هسته‌ای خود پرده برداری کرده، بنابراین نمایشگاه CES 2019 می‌تواند بهترین زمان برای معرفی یک پردازنده گرافیکی جدید باشد. همچنین بهتر است حواستان را بیشتر جمع کنید چراکه امکان دارد اینتل در این رخداد از پردازنده‌های نسل 9 خود با و بدون گرافیک داخلی نیز رونمایی کند.

با اینکه شرکت NVIDIA به تازگی از پردازنده‌های گرافیکی مدل RTX 2080، 2080 Ti و RTX 2070 رونمایی کرده اما هنوز اخبار خاصی راجع به انتشار نسخه موبایلی این پردازنده‌های گرافیکی منتشر نشده است.

همچنین ویدیوهای لو رفته هم خبر از معرفی گرافیک‌های مدل 20170 Max-Q، 2060 و 2050 Ti می‌دهند. تمام شواهد موجود به رخداد CES امسال ختم می‌شوند اما اینکه کارت‌های گرافیک نامبرده از ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدید پشتیبانی می‌کنند یا خیر هنوز مشخص نیست.

منتظر AMD باشید

پردازنده های Ryzen شرکت AMD

اگرچه بیشتر توجهات در نمایشگاه CES به سمت شرکت‌های NVIDIA و اینتل می‌رود اما به‌نظر می‌رسد امسال شرکت AMD هم توجه زیادی را به خودش جلب خواهد کرد. شرکت AMD با برگزاری یک سخنرانی برای اولین بار در نمایشگاه CES احتمالا قصد دارد خیلی متفاوت‌تر از گذشته در این رخداد حضور پیدا کرده و سر و صدای زیادی به پا کند.

اما دقیقا چه انتظاری باید داشته باشیم؟ خب محصولات مختلفی بر پایه طراحی Zen 2 ساخته شده‌اند. علی‌الخصوص اینکه از شرکت AMD انتظار می‌رود در مراسم امسال از پردازنده‌های سری Ryzen 3000، پردازنده‌های گرافیکی سری Vega و همچنین کارت‌های گرافیک سری Vega II هم رونمایی کند. همچنین بهتر است منتشر باشیم تا ببینیم شرکت AMD چه توضیحی راجع به نحوه ساخت پلتفرم‌های 7 نانومتری ارائه می‌دهد. در کل در نمایشگاه CES امسال باید منتظر بمانیم و ببینیم این پردازنده‌ها بالاخره در لپتاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت‌تر هم استفاده می‌شوند یا خیر.

باتری‌های قدرتمندتر لپ‌تاپ

با معرفی پردازنده اسنپدراگون 850 از طرف شرکت کوالکام در سال 2018 که گفته می‌شود قادر است کامپیوترهای امروزی را تا 21 ساعت از شارژ مجدد بی نیاز کند، انتظارها در این بخش هم بالا رفته است. از آنجایی که لپتاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل حداکثر بین 12 تا 15 ساعت دوام می‌آورند، باید دید واکنش‌ها به پردازنده جدید شرکت کوالکام در این زمینه چگونه خواهد بود.

لپتاپ مدل اینسپایرون 7000 شرکت دل اواخر سال 2018 معرفی شد که این لپتاپ به پردازنده مدل Whiskey Lake شرکت اینتل مجهز بود اما این لپتاپ همچنان با مشکلات باتری همراه است. آیا اینتل می‌تواند مشکل باتری لپتاپ‌ها را در سال جدید حل کند؟

لپ‌تاپهای مفهومی جذاب

وقتی بحث از کانسپت‌های آزمایشی می‌شود، CES همیشه حرفی برای گفتن دارد. در چند سال گذشته شاهد لپتاپ‌های گیمینگ عجیب و غریبی در این رخداد بوده‌ایم و حالا هم اگر چنین محصولاتی در CES 2019 معرفی شوند خیلی نباید تعجب کنیم.

در نمایشگاه CES 2017، شرکت ایسر از لپتاپ گیمینگ Predator 21 X با نمایشگر 21 اینچی خمیده رونمایی کرد که در آن زمان ظاهر این لپتاپ خیره کننده به نظر می‌رسید. حال 2 سال از این ماجرا گذشته و باید منتظر ظهور لپتاپ‌های کانسپت و آزمایشی عجیب و غریب جدید باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا