تکنولوژی

ویژگی‌های اپل تی‌وی 4K

اپل در کنفرانس دیشب که با رونمایی از آیفون‌های نسل جدید همراه بود، از اپل‌ تی‌وی نسل جدید با پشتیبانی از رزولوشن 4K رونمایی کرد. این دستگاه علاوه‌ بر پخش محتوا با کیفیت بسیار بالا، به کاربران امکان دانلود محتوا از آیتونز با کیفیت 4K به‌صورت رایگان را هم می‌دهد.

اپل‌تی‌وی 4K جدید قادر است محتوا را با رزولوشن 3840×2160 پیکسل پخش کند . این یعنی امکان پخش محتوای UHD بر روی تلویزیون‌های 4K با استفاده از این دستگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

برای ایجاد امکان مشاهده محتوا با کیفیت بالا، اپل برخی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با کیفیت 4K برای دانلود در اختیار کاربران قرار خواهد داد. امکان دانلود فیلم‌ها با کیفیت 4K تنها برای کاربرانی که سرعت دانلود آنها حداقل 15 مگابیت بر ثانیه باشد، امکان‌پذیر است.

خوشبختانه قراردادهای جدید اپل با تولیدکنندگان هالیوودی این امکان را داده که فیلم‌های 4K هم با همان قیمت مشابه نسخه‌های با کیفیت HD در آیتونز قابل خریداری و دانلود باشند. با استفاده از اپل تی‌وی سری جدید کاربران می‌توان به‌طور اتوماتیک و بدون پرداخت هزینه اضافی، نسخه 4K فیلم‌های دنلود شده در آیتونز خود را مشاهده کنند

اپل در اپل تی‌وی 4K از پردازنده 6هسته‌ای قدرتمند A10X Fusion استفاده کرده که گفته می‌شود قدرت پردازش آن 2 برابر و قدرت گرافیکی آن هم 4 برابر پردازنده به‌کارگرفته شده در اپل‌ تی‌وی نسل 4 است. در کنار این پردازنده قدرتمند، اپل یک رم 3 گیگابایتی را هم در این دستگاه به‌کار گرفته است.

اپل تی‌وی 4K هم مانند دیگر محصولات معرفی شده در مراسم دیشب از 15 سپتامبر قابل پیش‌خرید خواهد بود. تاریخ عرضه این محصول هم 22 سپتامبر تعیین شده است. اپل تی‌وی 4K با حافظه داخلی 32 گیگبایت با قیمت 179 دلار مدل 64 گیگابایتی آن با قیمت 199 دلار عرضه می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا