اپل

سنسورهای سه بعدی تشخیص چهره سونی روی آیفون‌ 2019

احتمالا در سال آینده آیفون به سنسور سه بعدی سونی مجهز خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، اپل ظاهرا به سنسورهای سه بعدی سونی برای استفاده روی آیفون و تشخیص چهره علاقه نشان داده است.

این تراشه‌ها قرار است برای تولید نسل آینده دوربین‌های سه بعدی گوشی موبایل شرکت اپل در سال 2019، مورد استفاده قرار گیرند.

Satoshi Yoshihara، یکی از مدیران تیم ساخت سنسورها در شرکت سونی در این باره می‌گوید:« دوربین‌ها، صنعت گوشی‌های موبایل را دگرگون کرده‌اند و آینده تکنولوژی سه بعدی را هم، همین‌گونه می‌بینم.

وی می‌گوید: البته سرعت رشد این تکنولوژی در حوزه‌های گوناگون، متفاوت است اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که صنعت تکنولوژی سه بعدی به سرعت در حال فراگیر شدن است.»

Yoshihara در اظهارات خود به تمایل دیگر شرکت‌ها –به جز اپل- به استفاده از سنسور سه بعدی سونی اشاره‌ای نکرد.

طبق گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده، سنسور سه بعدی سونی، نسبت به تکنولوژی کنونی سه بعدی اپل- TrueDepth 3D، متفاوت‌تر و پیشرفته‌تر هستند. تکنولوژی جدید سونی که متُد«زمان پرواز» یا « time of flight» نام دارد، مشابه تکنولوژی مورد استفاده در خودروهای خودران است و در فواصل بیشتر دستگاه با کاربر، جوابدهی بسیار بهتری دارد.

با وجود این تکنولوژی سنسور سه بعدی سونی، برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های گوناگونی مرتبط با لمس سه بعدی، قابل تولید هستند.

پیش‌تر یک تحلیل‌گر مشهور پیش‌بینی کرده بود که اپل در سال 2019 از یک تکنولوژی تشخیص چهره متفاوت روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده که تکنولوژی جدید سونی قرار است در آیفون‌های آینده اپل مورد استفاده قرار گیرد اما بر اساس شواهد موجود، این اتفاق اصلا بعید نیست.

مرتبط : معرفی سنسور تشخیص چهره Vivo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا