مایکروسافت

قرارداد 480 میلیون دلاری مایکروسافت و ارتش آمریکا

به نظر می‌رسد هدست‌های واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت کم کم آماده نبرد می‌شوند. شرکت مایکروسافت به تازگی یک قرارداد 480 میلیون دلاری را با ارتش آمریکا امضا کرده و طی آن قرار است تکنولوژی واقعیت افزوده هدست‌های هولولنز را در اسلحه و تجهیزات سربازان آمریکایی به‌کار بگیرد.

طبق اطلاعات به دست آمده طی این قرارداد 2 ساله قرار است بیش از 100 هزار هدست هولولنز در اختیار ارتش امریکا قرار بگیرد. در بخشی از این قرارداد آماده که این هدست‌ها قبل از به‌کارگیری در نبردهای واقعی، ابتدا در 25 نبرد تمرینی  آزمایش خواهند شد و این نشان می‌دهد که آموزش نیروها قبل از به‌کارگیری این هدست‌ها در نبردهای واقعی یکی از بخش‌های مهم این قرارداد خواهد بود.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در مصاحبه خود با تک کرانچ درباره این قرارداد گفت: «تکنولوژی واقعیت افزوده این هدست‌ها اطلاعات بهتر و بیشتری را در اختیار سربازان قرار می‌دهد تا این نیروها بتوانند در موقعیت‌های مختلف تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. این قرار داد باعث گسترش روابط و تعهدات شرکت ما با وزارت دفاع ایالات متحده نیز خواهد شد.»

جزئیات به دست آمده از این قرارداد هم به نوبه خود اطلاعات جالب و قابل تاملی را در اختیارمان قرار داده و نشان می‌دهد ارتش آمریکا از مدت‌ها پیش با جدیت تمام درباره مزیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده و تاثیرات آن در نبردهای واقعی و آموزشی تحقیق کرده است.

قرار است این هدست‌ها طبق قرارداد وزنی کمتر از 1.5 پوند داشته باشند و اینکه به راحتی روی کلاه‌های سربازان آمریکایی قرار بگیرند. این دیوایس‌ها قادر خواهند بود سلاح و تجهیزات دشمن را به خوبی ردیابی کرده و همچنین بتوانند سلاح‌های شبیه‌سازی شده را از سلاح‌های واقعی تشخیص دهند.

اینها البته ویژگی‌های اولیه این هدست خواهند بود و قرار است مایکروسافت تکنولوژی‌هایی را در این هدست‌ها استفاده کند که ارتش آمریکا را در صدر ارتش‌های مجهز به واقعیت افزوده قرار دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا