ایرانتکنولوژیچگونهمایکروسافت

ماجرای ورود به ایکس باکس با DNS

چگونه تحریم مایکروسافت را برای لاگین در ایکس‌باکس از ایران دور بزنیم و چه راه حل‌هایی برای این امر وجود دارد

ماجرا از حدود دو ماه پیش شروع شد که مایکروسافت سرویس ایکس‌باکس لایو خود را برای ما ایران تحریم کرد و درنتیجه کاربران دیگر نتوانستند به حساب کاربری خود در این کنسول بازی وارد شوند.

این اتفاق برای کاربران ایکس‌باکس بسیار ناراحت کننده بود و اعتراض‌هایی را هم به همراه داشت، که هیچکدام نتیجه نداد.

توییت کاربران ناراضی

به ناچار به یاور قدیمی (توییتر) پناه بردم تا شاید از متخصصان این حوزه کمک بگیرم که دوستان و کارشناسان راه حل‌های خوبی معرفی کردند که هیچکدام آنها کار ساز نشد و کنسول مورد علاقه من برای دو ماه بی‌استفاده مانده بود و ظاهرا راه حل آن ساده نبود.

توییت من و تلاش دوستان

مدتی بعد از این ماجرا متوجه سرویس‌هایی شدم که با تنظیم DNS می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند. برای استفاده از این سرویس‌ها شما باید DNS این شرکت‌ها را روی دستگاه خود تنظیم کنید. البته توجه داشته باشید که این سرویس‌ها برای عبور از فیلترینگ نیستند و وب‌سایت‌هایی که فیلتر هستند همچنان فیلتر خواهند ماند اما سرویس‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، برای شما قابل دسترس خواهند بود. از مهمترین این سرویس‌ها باید به اپل، ایکس‌باکس لایو و گوگل اپس اشاره کرد.

از معروفترین این سرویس دهندگان می‌شود از «شکن» و «بگذر» نام برد، که من برای مثال شکن را انتخاب کردم اما گمان نمی‌کنم تفاوت چندانی داشته باشند. در فرصتی که پیدا کردم با ابراهیم محمدی (مدیر فنی «شکن») گفت‌وگویی داشتم و با حوصله ماجرا را پیگیری کرد و گفت اگر مشکلی پیش نیاید و سرویس برای شما فعال شود می‌توانید از شر تحریم‌های ادوبی، اوراکل، Coursera، گوگل adwords-developers-analytics-play، eBay، پی‌پل، اتودسک، AMD، اینتل، آمازون، یونیتی، اندروید، بازی‌های PlayStation، Visa، اندویدیا، وردپرس، اپل و Vmware خلاص شوید.

مطلب مرتبط: شکن؛ راهکار دور زدن تحریم‌های اینترنتی

شاید تا اینجا کار به نظر ساده بیاید اما واقعیت این است که اینطور نیست. زمانی که این DNS ها را روی ایکس‌باکس تعریف کردم متاسفانه اتفاقی خاصی نیافتاد و همان آش و همان کاسه!

نتیجه آخرین تلاش

با ناامیدی با پشتیبانی شکن تماس گرفتم و پس از کمی بررسی متوجه شدیم که مشکل از ISP (سرویس دهنده اینترنت) است. برای اطمینان از این موضوع موبایل را هات‌اسپات کردم و ایکس‌باکس را به آن وصل کردم تا تست کنیم که آیا DNS با اینترنت رایتل درست کار می‌کند یا خیر و در ناباوری تقریبا همه DNS ها کار کردند و به سادگی وارد حساب کاربری شدم. اما مشکل همچنان حل نشده بود و برای آپدیت‌های سنگین این کنسول استفاده از اینترنت موبایل خیلی با جیب آدم سازگار نیست!

با همان ناامیدی با پشتیبانی ISP تماس گرفتم و ماجرا را تعریف کردم و مطمئن شدم که کار کار آنهاست و گفتند برای امنیت مشترکان یک لیست DNS های مجاز دارند و اگر کاربر با یک DNS ناآشنا درخواستی را ارسال کند آن را در NAT خودشان قرار می‌دهند و درنتیجه فرآیند توسط خود ISP انجام می‌شود و عملا کار به استفاده از این سرویس‌ها نمی‌کشد. در مورد این ISP که من از آنها سرویس می‌گیرم کار با همراهی آنها پیشرفت و از من آدرس DNS را گرفتند و آن را به عنوان DNS معتبر در سیستم خود اضافه کردند و چند دقیقه بعد مشکل برطرف شد و حالا منتظر یک روز تعطیل هستم تا دلی از عزا در بیاورم!

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫119 دیدگاه ها

  1. Логические операции мышления в
    психологии. Кал зеленого цвета
    у взрослого человека женщины почему.
    К числовой информации относятся сведения представленные. Значение розовой ауры. Bild в биохимическом анализе крови что это такое.
    Рука показывает на тебя на зеленом фоне.
    Научный труд требует общей интеллигентности человека 2 вариант.
    Мозговые структуры.

  2. Устаешь как пишется правильно.
    Тест на темперамент idrlabs на русском.

    Тест на глупого человека.

    Изображения отражают разные этапы процесса биологической эволюции человека.
    Иллюзия ярость греха. Игры на развитие восприятия у дошкольников.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا