تکنولوژی

گلکسی S10 و اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش

یکی از اتفاقات مهم دیروز گزارشی بود که ادعا می‌کند سامسونگ قصد دارد از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک نسل سوم شرکت کوالکام در گوشی‌های گلکسی اس10 خود استفاده کند. یک گزارش دیگر که از فاش کننده معروف «آیس یونیورس» منتشر شده هم این خبر را تایید کرده است. همچنین احتمال می‌رود این حسگر اثرانگشت جدید و همچنین تکنولوژی صفحه نمایش اس 10 سامسونگ حداقل تا نیمه اول سال 2019 انحصارا برای پرچمدار جدید سامسونگ تولید شود.

طبق این گزارش جدید، این حسگر اثرانگشت که انحصارا برای اسمارت فون‌های اس10 سامسونگ طراحی شده، سرعت خیلی بیشتری نسبت به حسگرهای اوپتیک امروزی خواهد داشت و نکته مهم تر اینکه این حسگر بخش زیادی از صفحه نمایش گوشی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

مشکلی که در حسگرهای اثرانگشت فعلی وجود دارد این است که کاربر باید انگشت خود را روی یک قسمت به خصوص از گوشی قرار دهد تا حسگر، اثر انگشت او را تشخیص داده و تایید کند. حال حسگر جدید کوالکام قرار است 30 درصد از سطح نمایشگر گوشی را تحت پوشش خود قرار دهد بنابراین دیگر شاهد چنین مشکلات و سختی‌هایی در بخش حسگر اثر انگشت نخواهیم بود.

این اولین باری نیست که راجع به تکنولوژی‌ حسگرهای اولتراسونیک می شنویم. همین ماه گذشته یک منبع داخلی از شکت سامسونگ ادعا کرد که این کمپانی سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای استفاده از این تکنولوژی به‌جای تکنولوژی فعلی حسگرهای اثرانگشت انجام داده است. حسگر اولتراسونیک تصویری سه بعدی از اثر انگشت را ضبط می‌کند و برای ثبت جزئیات انگشت به هیچ منبع نور خاصی نیاز نخواهد داشت.

اگر این خبر حقیقت داشته باشد، گلکسی اس10 بالاخره می‌تواند نگرش عمومی نسبت به حسگرهای اثرانگشت سه بعدی را تغییر دهد و احتمالا ثابت خواهد کرد این تکنولوژی توانایی‌های لازم برای استفاده شدن توسط کاربران سراسر دنیا را در اختیار دارد.

منبع: جی اس ام آرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا