تکنولوژی

موتورولا و سایت iFixit کیت تعمیر گوشی عرضه می‌کنند

امروزه تعمیر تلفن سخت‌تر از آن چیزی است که باید باشد و تولیدکنندگان اسمارت‌فون در یک دهه اخیر تلاش‌ کرده‌اند گوشی‌ها را در عین باریک بودن مقاوم هم طراحی کنند تا بتوانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. اما با این حال به‌نظر می‌رسد این تولیدکنندگان خیلی به تعمیر محصولاتشان توسط خریداران اهمیت نمی‌دهند و افراد اغلب مجبورند به تعمیرکاران مختلف مراجعه کنند.

حال به‌نظر می‌رسد نشانه‌هایی از تحول در این بخش هم در حال ظهور است چرا که شرکت موتورلا با همکاری شرکت معروف iFixit قصد دارد کیت‌های تعمیر اسمارت‌فون را به بازار عرضه کند.

وبسایت iFixit شهرت بسیار زیادی در باز کردن دل و روده جدیدترین و برترین اسمارت‌فون‌های دنیا در اولین ساعات عرضه آنها در دنیا را دارد. کیت‌های این شرکت این امکان را می‌دهند دیوایس را بدون آسیب زدن به گوشی با دقت بالا باز کنید. این وبسایت همچنین یک سری کیت‌ها برای تعمیر دیوایس‌های الکترونیکی را هم عرضه می‌کند. iFixit یکی از بزرگترین منابع قطعات دیوایس‌های مختلف از جمله آیپدهای قدیمی و حتی دسته‌های کنسول‌های بازی است و حالا قصد دارد به خریداران گوشی‌های موتورولا نیز سرویس‌دهی کند.

iFixit قصد دارد به زودی یک سری کیت‌های از پیش اسمبل شده را با همکاری موتورلا برا انجام تعمیرات روی اسمارت‌فون‌های موتورلا به بازار عرضه کند. این کیت‌ها قرار است برای تعمیر گوشی‌های مدل «موتو زد، موتو ایکس، دروید توربو 2، موتو زد پلی، موتو جی5، زد فورس، X Pure، و جی4 پلاس» عرضه ‌شوند. گفته شده این شرکت در این کیت‌ها فعلا روی تعویض دو قطعه باتری و نمایشگر که بیش از دیگر بخش‌ها خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند تمرکز خواهد کرد و این کیت‌ها شامل تمامی تجهیزات مورد نیاز برای باز کردن، تعویض قطعه و بستن مجدد گوشی خواهند بود. کیت تعویض باتری 40 دلار و کیت تعویض نمایشگر هم بین 100 تا 200 دلار قیمت خواهد داشت.

این خبر می‌تواند برای دارندگان گوشی‌های موتورلا بسیار خوشحال کننده باشد و باید دید دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون هم چنین رویه‌ای را دنبال می‌کنند یا خیر.

منبع: تک کرانچ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا