تکنولوژی

چین؛ تنها امید ورتو

اگر به موبایل‌های لوکس علاقه‌دارید کنار موتورولا آئورا و یا نوکیا 8800 حتما اسم کمپانی ورتو را هم شنیده‌اید. ورتو (Vertu) لوکس‌ترین سازنده موبایل دنیا است و قیمت این موبایل‌ها هم بسیار بالا است و فقط عده خاصی از مردم دنیا حاضر هستند مثلا 20 هزار یورو برای یک موبایل پول بدهند. همین امر باعث شده تا مشتریان ورتو خیلی محدود باشد و سال گذشته این ماجرا خطرناک شد و ورتو ناچار به بستن کارخانه شد زیرا نمی‌توانست از پس هزینه‌ها بر بیاید. این کمپانی حالا چشم به بازار چین دوخته و یک مدل جدید را ساخته تا شاید چین بتواند این کمپانی را زنده نگه دارد. البته ورتو هنوز هم دست از لوکس بودن نکشیده است و موبایل جدید این کمپانی هم در سه مدل عرضه می‌شود که قیمت‌های 4.200 دلاری، 5.100 دلاری و 14.000 دلاری دارند.

این موبایل جدید Aster P نام دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شود. مدل‌های رنگی آن بین 4 هزار و 200 دلار تا 5 هزار و 100 دلار هستند که چند تصویر از آن را می‌بینید.

ورتو

ورتو

اما مدل لوکس و ویژه این سری مدل مشکی و طلایی آن است که 14 هزار دلار قیمت دارد. این موبایل‌ها هیچ ویژگی خاصی در زمینه سخت‌افزار یا نرم‌افزار ندارند و قیمت بالای آنها فقط برای طراحی خاص و استفاده از طلا در بدنه این موبایل‌ها است. برای مثال این موبایل‌ها 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند و پردازنده آنها هم اسنپ‌دراگون 660 است. صفحه نمایش این موبایل‌ها 5.5 اینچی است و یک باتری 3 هزار و 300 میلی‌آمپری دارند که همه این مشخصات بسیار رایج هستند و تنها چیزی که رایج نیست قیمت این موبایل زیبا است.

منبع: فون آرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا