تکنولوژی

آپدیت جدید ویندوز 10 هفته آینده منتشر می‌شود

شرکت مایکروسافت صبح امروز در جریان رویداد سرفیس خود اعلام کرد که آپدیت اکتبر ویندوز 10 از امروز آماده دانلود است. این ششمین آپدین بزرگ ویندوز محسوب می‌شود. در گذشته آپدیت‌های نوامبر، Anniversary، Creators، پاییزی، آپریل 2018 برای کاربران منتشر شده بود.

حال جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب بی‌نظیر مایکروسافت با یک سری ویژگی‌های جدید از جمله تم تیره برای فایرفاکس، کلیپ‌بورد متصل به کلود و … برای کاربران سراسر دنیا منتشر شده است.

علاوه بر این در اپلیکیشن «Phone» هم به شما امکان ارسال پیام به گوشی‌های اندرویدی در ویندوز را می‌دهد و همچنین امکان مشاهده تصاویر ثبت شده توسط گوشی روی کامپیوتر هم امکان‌پذیر است. اگر اپلیکیشن «مایکروسافت لانچر» را بر روی گوشی اندروید خود نصب کنید قادر خواهید بود به تایم لاین خود دسترسی داشته باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تمامی فعالیت‌هایی را که با کامپیوتر خود انجام داده‌اید بر روی گوشی مشاهده کنید. ضمنا گفته می‌شود مایکروسافت در حال ساخت یک سری افزونه‌های مرتبط با تایم لاین برای فایرفاکس و کروم است.

مهمترین تازه‌های سخت‌افزاری مایکروسافت در رویداد سرفیس ۲۰۱۸

مرورگر اج مایکروسافت هم در نسخه جدید این سیستم‌عامل به دیکشنری آفلاین، ابزارهای گرامری و ابزارهای یادگیری جدید در حالت «reading view» و «Line focus» مجهز شده است. در این نسخه از ویندزو 10 تغییرات قابل توجهی هم در بخش واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی به‌وجود آمده است. خبر خوب بعدی اینکه بالاخره «سویفت‌کی» به کیبورد تاچ ویندزو هم اضافه شده است.

آپدیت اکتبر ویندوز 10 از 3شنبه هفته آینده برای تمامی کاربران در سراسر دنیا قابل دانلود و استفاده خواهد بود. البته اگر خوش شانس باشید ممکن است مایکروسافت از همین حالا پیشنهاد دانلود این نسخه را برایتان ارسال کرده باشد.

منبع: جی‌اس‌ام آرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا