تکنولوژی

شیوه جدید مایکروسافت برای آپدیت ویندوز

بسیاری از کاربران ممکن است بخواهند دانلود و نصب آپدیت‌های ویندوز را به تاخیر بیاندازند و علاقه‌ای به صرف 20 دقیقه وقت برای نصب و ریبوت شدن سیستم نشان ندهند. حال برای مبارزه با این دسته از کاربران، مایکروسافت با یک رویکرد سختگیرانه به‌طور اتوماتیک ویندوز را مجبور به جستجوی آپدیت‌های جدید و حتی نصب آنها در صورت نیاز می‌کند. این مسئله موجب می‌شود مثلا زمانی که در حال انجام یک کار مهم هستید سیستم به‌طور خودکار ریبوت شود و مشکلات جدی برایتان به‌وجود بیاورد. با این حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد این رویه را تغییر دهد و با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی بهترین زمان ممکن برای دانلود و نصب آپدیت‌‌ها را تشخیص دهد.

در این روش جدید مایکروسافت با استفاده از یک سیستم هوشمند زمان مناسب را برای نصب آپدیت ویندوز تشخیص می‌دهد. این سیستم ابتدا بررسی می‌کند تا ببیند دستگاه در حال استفاده شدن است یا خیر و زمانی که مطمئن شد دستگاه توسط کاربر استفاده نمی‌شود، این بار تلاش می‌کند که حدث بزند کاربر تنها برای چند دقیقه سیستم را رها کرده یا قرار است تا چند ساعت از کامپیوتر استفاده نکند.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تشخیص زمان مناسب برای آپدیت سیستم به‌نظر کاری اضافی می‌آید و این روش هم ممکن است مشکلات زیادی را بدون توجه به نوع دیوایس شما به‌وجود بیاورد. در دیوایس‌های مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس، کاربران به‌هیچ وجه ملزم به نصب نسخه جدید آپدیت‌ها نیستد و می‌توانند هر زمان که دلشان می‌خواهد آن را نصب کنند. البته اپل برای یادآوری نصب آپدیت جدید یک آیکون قرمز را به نشانه یادآوری نصب آپدیت بر روی آیکون تنظیمات دستگاه قرار می‌دهد. البته کاربران می‌توانند آپدیت دستگاهشان را بر روی حالت اتوماتیک هم قرار دهند. به‌نظر می‌رسد این تکنیک به‌خوبی جوابگو بوده چرا که در حال حاضر بیش از 81 درصد کاربران آی‌اواس از آخرین نسخه این سیستم عامل یعنی نسخه 11 استفاده می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد معرفی این شیوه آپدیت توسط مایکروسافت نشان‌دهنده جدال بین این شرکت و کاربرانی است که در نصب جدیدترین نسخه‌های ویندوز تنبلی می‌کنند. مایکروسافت معتقد است حملات هکرها مانند آنچه که در ژانویه امسال رخ داد ثابت می‌کنند که بهترین راه برای مقابله با این حملات و جلوگیری از به‌سرقت رفتن اطلاعت، به‌روزرسانی سیتم‌عامل به آخرین نسخه موجود است. الگوریتم هوشمند آپدیت ویندوز در حال حاضر بر روی نسخه بتا ویندوز موجود است و احتمالا در آپدیت‌ها بزرگ بعدی ویندوز 10 برای تمامی کاربران قابل استفاده باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا