تکنولوژی

رویداد سرفیس امشب برگزار می‌شود

مایکروسافت امشب راس ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت ایران یکی از مهمترین رویدادهای خود را برگزار می‌کند. رویداد امسال سرفیس یک ویژگی دیگر دارد و آن هم همزمانی با آپدیت جدید ویندوز 10 است و به این ترتیب این رویداد به یک رویداد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبدیل شده است. یکی از مهمترین ویژگی رویداد مایکروسافت نسبت به سایر رقبا لو نرفتن اطلاعات رویداد است. حتی الان که چند ساعت تا شروع رویداد بیشتر باقی نمانده است اما هیچ دستگاه لو نرفته و فقط حدس کاربران و کارشناسان به گوش می‌رسد که هیچ منبع یا مدرکی ندارند. این درحالی است که از ماه‌ها قبل همه محصولاتی که قرار است در رویداد اپل یا گوگل معرفی شود با همه جزئیات مشخص است و تصاویر محصولات هم به دست همه می‌رسد و عملا رویدادها فقط جنبه نمایشی پیدا کرده‌اند و این مایکروسافت است که موفق شده همچنان رویداد خود را هیجان‌انگیز نگه دارد. اما به هرحال همه رسانه‌ها و کارشناسان حدس‌هایی می‌زنند که آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

 

 

سرفیس لپ‌تاپ جدید

سرفیس لپتاپ

سرفیس لپ‌تاپ محصول جدیدی از تیم سرفیس بود که برای دانشجویان طراحی شد و در ماه می سال 2017 رونمایی شد. این دستگاه امروز بیشتر از یک سال سن دارد و حالا احتمال می‌رود که یک نسخه جدید از آن ارائه شود. شاید این نسخه جدید مشکی باشد و یا به پورت یواس‌بی سی مجهز شده باشد.

 

سرفیس پرو جدید

سرفیس پرو

آخرین سرفیس پرو هم ماه می سال 2017 در رویداد قبلی سرفیس معرفی شد و حالا انتظار داریم این لپ‌تاپ بی‌نظیر هم جانی دوباره بگیرد و به پردازنده ویسکی لیک اینتل مجهز شود. در نسخه‌ای هم که سال گذشته معرفی شد شاهد بهبود پردازشی بودیم و تغییر ظاهر دستگاه در حد گردتر شدن لبه‌ها بود.

 

سرفیس گو با LTE

سرفیس گو

سرفیس گو نسخه کوچک سرفیس است که به سرعت موفق شد نظر همه را به خود جلب کند و به بهترین لپ‌تاپ سال تبدیل شود. این لپ‌تاپ حالا پیشبینی می‌شود که به سیم‌کارت و فناوری LTE مجهز شود.

 

آپدیت برای ویندوز

ویندوز

مایکروسافت در این رویداد احتمالا بخشی را به ویندوز اختصاص می‌دهد و انتظار داریم یک دمو از ویژگی‌های جدید ویندوز 10 را در این مراسم ببینیم. اگر این اتفاق بیافتد بعد از مدت‌ها شاهد صحبت درباره ویندوز روی استیج خواهیم بود.

 

آنچه انتظار نداریم

از آنجا که سرفیس استودیو یک دستگاه فوق‌العاده قدرتمند است انتظاری نمی‌رود که تغییری روی آن انجام شود زیرا اصلا به بهبود خاصی نیاز ندارد. اما احتمال کمی وجود دارد که مدل جدید با پورت یو‌اس‌بی سی معرفی شد.

surface studioمحصول دیگری که مدت‌هاست خیلی از کاربران منتظر آن هستند یک موبایل سرفیس (پروژه اندرومدا) است. این روزها بازار موبایل بسیار داغ است و طرفداران فراوانی دارد که بیشتر نیاز این بازار توسط سامسونگ، هوآوی و اپل تامین می‌شود و ورود مایکروسافت می‌تواند سطح کیفیت این بازار را بالاتر ببرد. اما ظاهرا این پروژه امشب معرفی نمی‌شود و شاید سال آینده یک موبایل از مایکروسافت ببینیم.

اندرومدا

 

 
 

منبع: ویندوز سنترال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا