تکنولوژی

موبایل جدید شیائومی در تایلند

شرکت چینی شیائومی از طریق صفحه فیس بوک خود اقدام به معرفی گوشی جدید Redmi Note 6 Pro کرده است. این گوشی 4 دوربین، 2 دوربین  12MP+5MP  در عقب و 2 دوربین 20MP+2MP  در جلو دارد که به نوبه خود قابلیت منحصر به فردی محسوب می‌شود.

Redmi Note 6 Pro به عنوان جانشین مدل Redmi Note 5 Pro معرفی شده با این تفاوت که مجهز به قابلیت تنظیمات دو دوربینه است و به همین دلیل، اولین گوشی هوشمند شیائومی محسوب می‌شود که عملا 4 دوربین دارد. این شرکت همچنین از تعدادی قابلیت هوشمند جدید نیز به روی دوربین‌های این مدل بهره برده مانند «AI Dynamic Bokeh»، « AI Portrait 2.0»، « AI Dual Front Camera» و همچنین تکنولوژی هوشمند تشخیص صحنه که در تمامی چهار دوربین این گوشی تعبیه شده‌اند.

Redmi Note 6 Pro

به جز دوربین‌ها، دیگر قابلیت‌های مدل  Note 6 Pro از نسل قبلی خود  تفاوت زیادی پیدا نکرده است. مدل جدیدتر-درست مانند مدل قبلی- از همان پردازنده اسنپ دراگن 636، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. امکان دارد که شیائومی بخواهد مدل دیگری با قابلیت رم و ظرفیت حافظه بیشتر معرفی کند ولی فعلا که خبری از آن نیست.

حتی صفحه نمایش مدل جدید نیز مشابه نسخه قبلیست ولی یک تفاوت بزرگ دارد. صفحه نمایش Redmi Note 5، صفحه‌ای با نسبت تصویر-Apect Ratio- 18:9،  بدون وجود هیچ فرورفتگی یا به اصطلاح notch به روی صفحه است. اما صفحه نمایش 6.26 اینچی مدل  Note 6 Pro از این فرورفتگی برخوردار است و نسبت تصویرش نیز 19:9 است. به دلیل وحود این فرورفتگی یا notch، کیفیت تصویر دوربین مدل جدیدتر نیز کمی بالاتر از مدل قبلی و به میزان 2,280 x 1,080  است.

Redmi Note 6 Pro

Redmi Note 5 Pro، گوشی خوبی محسوب می‌شود و احتمالا اضافه شدن 4  دوربین در نسخه جدید آن، فروش دستگاه را نیز بالاتر می‌برد. همچنین وجود سیستم عامل Android 8.1 Oreo نیز می‌تواند به محبوبیت مدل جدید اضافه خواهد کرد.

 Note 6 Pro در کشور تایلند در سه رنگ مشکی، آبی و رز گلد و با قیمت حدودا 216 دلار برای فروش عرضه شده است. شیائومی از زمان عرضه این مدل در دیگر بازارهای دنیا، فعلا حرفی نزده است.

منبع: androidauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا