تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال تسخیر کسب‌ و کار هوشمند

در یک بازه زمانی چندساله کوتاه، دستورات صوتی به مهمترین عامل در منازل هوشمند تبدیل شده است. به‌لطف پیشرفت‌های قابل توجه در پردازش زبان طبیعی که موجب ظهور دستیارهای صوتی دیجیتال مثل سیری و آمازون اکو شد، امروزه صحبت کردن با وسایل هوشمند در داخل خانه به یک پروسه کاملا عادی و روزانه تبدیل شده است.

اما در محل کار، دستورات صوتی و کلا کنترل صوتی هنوز پیشرفت آنچنانی نداشته. در یک پرسشنامه جدید مشخص شد که تنها 28 درصد از کسب و کارها از دستورات صوتی و دستیارهای صوتی هوشمند در محل کارشان استفاده می‌کنند. البته این آمار ضعیف به معنی علاقه نداشتن این کسب و کارها به دستیارهای صوتی نیست چراکه در همین پرسشنامه آمده که 85 درصد این کسب و کارها قصد دارند تا سال آینده از دستیارهای صوتی هوشمند در محل کارشان استفاده کنند. حال با اینکه گوگل و آمازون در زمینه اسپیکرهای هوشمند و در کل لوازم هوشمند سابقه بسیار درخشانی دارند، اما کسب و کارها بیشتر به دنبال به‌کارگیری محصولات مایکروسافت هستند چراکه اکثر این کسب و کارها در حال حاضر از کامپیوترها و ویندوز شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنند.

خب مایکروسافت هم قصد ندارد انتظار کسب و کارها از این شرکت را بی پاسخ بگذارد. در کنفرانس جدید این کمپانی که از 2 روز پیش در فلوریدا آغاز شده، مایکروسافت از کیت مهارت‌های جدید کورتانا برای شرکت‌ها و کسب و کارها رونمایی کرد. این کیت مهارت‌ها به کسب و کارها امکان بهره‌مندی و تنظیم دستیارهای صوتی را می‌دهد و از این طریق شرکت‌ها می‌توانند مهارت‌های مناسب و دلخواهشان را برای کسب و کار خود طراحی و تنظیم کنند.

کیت مهارت‌های کورتانا

خاویر سالترو مدیر بخش کورتانا درباره این مهارت‌های جدید گفت: «وقتی روند کاری این کسب و کارها از طریق دستورات صوتی انجام بگیرد، مطمئنا اتفاقات جالبی رخ خواهد داد. در گذشته این دستیارهای صوتی تنها وظیفه پر کردن فرم‌ها را برعهده داشتند اما حالا با استفاده از مهارت‌های جدید کورتانا می‌توان سوال پرسید، اقدامات لازم را انجام داد و در کل یک فعالیت را با سهولت و سرعت بیشتری انجام داد.»

با استفاده از این مهارت‌های جدید کورتانا می‌تواند خیلی از کارها را مانند برنامه ریزی جلسات با همکاران را از طریق یافتن زمان مناسب در تقویم ساده‌تر کند.

البته این مثال‌ها تنها یک سری فعالیت‌های ساده و روزانه هستند اما کورتانا قادر است حتی برای انجام کارهای تخصصی هم برنامه‌ریزی شود. مثلا اگر کسب و کار شما از بات‌‌ها استفاده می‌کند، مهارت‌ها جدید کورتانا می‌تواند به این بات ها اجازه دهد از سیستم پردازش صدای کورتانا استفاده کند و حتی به سیستم کلود Azure هم متصل شوند. با این ویژگی عملا بات‌ها هم می‌توانند به یکی از مهارت‌ها کورتانا تبدیل شوند.

به‌کارگیری دستیارهای صوتی در محل کار ممکن است معادلات کنونی در زمینه حریم خصوصی و امنیت کارکنان و شرکت را تا حدودی به‌هم بریزد. نه تنها کسب و کارها باید امنیت خودشان را ارتقاء دهند بلکه نیاز است کاربر هم خط واضحی بین دیتاهایی که دستیار صوتی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و اطلاعات خصوصی و محرمانه شرکت و کارمندان رسم کند.

به‌نظر می‌رسد حالا که آمازون توانسته صنعت منازل هوشمند را با استفاده از محصولات اکو و دستیار صوتی الکسا در اختیار بگیرد، مایکروسافت مصمم است خودش را به عنوان برترین سرویس دهنده در زمینه کسب و کار هوشمند معرفی کند.

منبع: Mashable

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا