آمازون

آمازون اکو ساب | Amazon Echo Sub

آمازون در طی دومین مراسم رسمی که امسال برگزار کرده اعلام کرد که در حال توسعه محصول دیگری در زمینه سیستم‌های صوتی خانگی است که Amazon Echo Sub نام دارد. این محصول، یک ساب ووفر 100 واتی است که قرار است که صدای Bass را برای سیستم‌های صوتی خانگی ایجاد کند. Amazon Echo Sub می‌تواند در یک زمان به دو دستگاه اکو متصل شده تا صدای استریو  کامل‌تری ارائه شود و همچنین با استفاده از برنامه الکسا یا صدای کاربر، قابل کنترل است.

ابعاد Echo Sub ، نسبتا بزرگ است و دورتا دورش با پارچه مخصوص پوشانده شده است. این دستگاه بعد از اتصال با دستگاه های اکو، می تواند سیستم استریو 2.1 ایجاد کند. تا پیش از این‌‌، تنها این امکان وجود داشت که تعدادی دستگاه اکو در یک اتاق به صورت گروه کنار هم قرار داده شوند اما ایجاد یک سیستم استریو واقعی از طریق اتصال چند دستگاه اکو ممکن نبود.

Amazon Echo Sub زمانیکه با یک دستگاه اکو متصل شود، قادر است صدای 1.1 و بعد از اتصال با دو دستگاه اکو، صدای 2.1 تولید کند. الکسا نیز قرار است قابلیت‌های جدیدی در زمینه موسیقی کسب کند مانند انتخاب آلارم جدید از بند موسیقی مورد علاقه کاربر. این دستگاه قرار است اواخر ماه جاری عرضه شود و از امروز با قیمت 129.99 دلار برای پیش فروش ارائه شده است.

آمازون اخیرا فعالیت خود را در حوزه بازار سیستم‌های صوتی خانگی افزایش داده، کاری که دو رقیب اصلی وی، اپل و گوگل نیز همان را انجام داده‌اند. سونوس- Sonos- هم یکی از شرکت‌هایی است که اخیرا در این بازار خودی نشان داده است. سونوس چندین دستگاه سازگار با الکسا دارد و هدفش بیشتر مشتریان سطح بالاتر است که تمایل دارند برای دسترسی به این بخش جدید از بازار تکنولوژی، هزینه بیشتری پرداخت کنند.

آمازون علاوه بر Sub، دو محصول دیگر در حوزه تکنولوژی های صوتی ارائه کرده که Echo Link Amp  و Echo Link نام دارند. این دو محصول، آمپلی فایرهای استریو هستند که گزینه‌های مختلفی در زمینه دریافت و ارائه آئودیو ارائه می‌کنند. Echo Link، 199.99 دلار قیمت دارد و تا آخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود. Link Amp  نیز با قیمت 299.99 دلار، اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. هر دو محصول از Ethernet  و کابل‌های کوآکسیال- coaxial cables- پشتیبانی کرده، هیچ کدام میکروفون ندارند و قرار است با دیگر دستگاه‌های اکو سازگاری داشته باشند.

آمازون همچنین قرار است قابلیت موسیقی چند اتاقه – multi-room music – خود برای دستگاه‌های سازگار با الکسا که توسط شرکت‌های متفرقه ساخته می‌شوند را عرضه کند. این قابلیت به صورت رایگان برای تمام دستگاه‌ها به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا