تکنولوژی

آیفون‌های «10اس» و «10اس مکس» معرفی شدند

اپل از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد که یکی از آنها در حال حاضر بزرگترین آیفون تولید شده تا به امروز محسوب می‌شود. این دو مدل «آیفون 10اس» و «آیفون 10اس مک» هستند. هر دو دیوایس به نسخه قبلی یعنی آیفون 10 شباهت دارند که البته در این میان دو تفاوت آشکار هم وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها رنگ گلد آیفون‌های جدید بوده و دیگری اینکه آیفون‌های جدید در سایز بزرگتر هم موجود هستند. آیفون 10اس مکس تنها بزرگترین آیفون اپل نیست بلکه یکی از بزرگترین‌ اسمارت‌فون‌های بازار هم محسوب می‌شود.

طبق سنت همیشگی اپل، آیفون‌های سری «اس» تنها از لحاظ سخت‌افزاری با مدل قبلی تفاوت دارند. حال این تفاوت‌ها در آیفون‌های جدید شامل نمایشگر بهتر، اسپیکرهای استریو قوی‌تر و سرعت بالاتر سنسور فیس‌آیدی می‌شوند. ضمنا خاصیت ضد آب بودن هم در آیفون‌های جدید بهبود پیدا کرده است. مهمترین و بزرگترین تغییر سخت‌افزاری آیفون‌های جدید اپل، به‌کارگیری پردازنده جدید و بسیار قدرتمندتر «A12 بیونیک» است که از یک چیپ 6 هسته‌ای 7 نانومتری تشکیل شده است. تیم کوک در مراسم معرفی، از این دیوایس‌های جدید خود به‌عنوان قدرتمندترین آیفون‌های ساخته شده در تاریخ نام برد.

اما خبر مهم در مراسم امسال معرفی مدل «مکس» بود که به نمایشگر 6.5 اینچی مجهز است. این آیفون از لحاظ نمایشگر حتی از آیفون 8 پلاس 5.5. اینچی و گلکسی نوت 6.4 اینچی هم بزرگتر است. این اتفاق باعث شده طرفداران به این نتیجه برسند که صنعت گوشی‌های بزرگ هنوز پابرجا است.

لنزهای دوگانه دوربین اصلی آیفون‌های جدید همچنین همانند سال گذشته 12 مگاپیکسلی هستند. البته اپل ادعا کرده که در مقایسه با لنزهای دوربین آیفون 10 از کیفیت و دقت بالاتری برخوردار هستند که این مسئله به دیافراگم بزرگتر و سنسورهای مجهز به پیکسل‌های بزرگتر برمی‌گردد. دوربین سلفی هم با اینکه از لحاظ پیکسل و دیافراگم تغییری روی کاغذ نداشته اما گفته شده از دقت بالاتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا