تکنولوژی

چرا نت‌فلیکس یکه‌تاز میدان است

شرکت پخش ویدیوی آنلاین نت‌فلیکس این روزها دوران پر رونقی را سپری می‌کند. بسیاری معتقدند این شرکت خوب فهمیده است که «مشترکین» یا « Subscribers» تا چه اندازه برایش با ارزش هستند و مهم‌تر از آن، نگه داشتن و اضافه شدن  این مشترکین است که برگ برنده این شبکه محسوب می‌شود.

مفهوم موفقیت برای نت فلیکس، به تعداد چشم‌هایی نیست که به برنامه‌های این شبکه نگاه می‌کنند بلکه استراتژی‌های جذب مشترکین بیشتر است که آن را از دیگر رقبا ممتازتر می‌کند.

  پیش‌بینی می‌شود که این شرکت سرمایه 8 میلیارد دلاری را به عنوان رقم مخارج امسال خود معرفی کند اما طبق عقیده یک تحلیل‌گر رسانه‌ای به نام مایکل موریس، نت فلیکس امسال حدود 12 میلیارد دلار خرج خواهد کرد. شاید برای بسیاری این ارقام بیش از اندازه زیاد به نظر برسد اما باید توجه داشت که این شرکت برای برنامه‌های با کیفیت سرمایه گذاری می‌کند که بالطبع هزینه‌های گران‌تری دارند و به همین دلیل است که نت‌فلیکس بی رقیب است.

مزیت بزرگ نت فلیکس نسبت به دیگر رقبا این است که این شبکه تا زمانی که تعداد مشترکین بالا می‌رود، نیازی به اعلام آمار سود خود ندارد. این شرکت تنها زمانی ضرر می‌کند که تعداد مشترکین برای یک برنامه، به اندازه مد نظر این شبکه نرسد و یا زمانیکه نتواند درست حدس بزند که مشترکینش به چه برنامه‌هایی بیشتر علاقه دارند. این اتفاقی است که برای این شرکت در سه ماه گذشته رخ داد و سهام این شبکه را به میزان 14 درصد کاهش داد.

اما نت‌فلیکس بیدی نیست که با این بادها بلرزد. این شبکه طی سال‌های گذشته با مشکلات مشابه، زیاد دست و پنجه نرم کرده است و بازهم  در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته است. با ارزش‌ترین مزیت نت فلیکس این است که بیشتر از هر شبکه دیگری می‌داند کاربران چه می‌خواهند  و چه هنگام، بهترین زمان برای عرضه آن است.

تعداد کل مشترکین نت فلیکس به تفکیک سه ماهه

آبی: مشترکین داخلی   قرمز: مشترکین بین المللی

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا