تکنولوژی

تصمیم عجیب نت‌فلیکس برای اندرویدهای روت شده

نت‌فلیکس امروز اعلام کرد که دسترسی کاربرانی که اندروید خود را روت کرده‌اند به آپدیت اپلیکیشن نت‌فلیکس بسته است. نسخه 5 اپلیکیشن نت‌فلیکس که به تازگی منتشر شده است برای اندرویدهای روت شده حتی قابل مشاهده در پلی‌استور نیست.

یکی از دلایلی که نت‌فلیکس برای این تصمیم اعلام کرده است این بوده که دستگاه‌های روت شده امنیت لازم را ندارند و ممکن است افراد بتوانند با دستکاری سیستم‌عامل کاری کنند که محتوای این سرویس قابل دانلود شود.

براساس گزارشی که اندروید پلیس منتشر کرده این محدودیت فقط برای اندرویدهای روت شده نیست و حتی دستگاه‌هایی که بوت‌لودر آنها باز شده است(unlocked) هم نمی‌توانند آخرین نسخه این اپلیکیشن را نصب کنند. این موضوع بی اشکال نیست برای مثال همه کاربران شیائومی از این سرویس محروم می‌شوند زیرا بوت‌لودر شیائومی از کارخانه باز شده است.

این حرکت غیر حرفه‌ای از نت‌فلیکس بعید بود و باعث تعجب کاربران و کارشناسان شده است. حالا مشخص نیست چه اتفاقی برای کاربران نت‌فلیکس خواهد افتاد به‌ویژه کسانی که به دلایل دیگری نیاز دارند تا موبایل آنها روت باشد و یا کاربرانی که دست‌گاه‌هایی مانند شیائومی دارند. آی‌تی‌ایران برای اطلاع بیشتر از این موضوع به نت‌فلیکس ایمیل ارسال کرد و در صورت پاسخ آنها، این مطلب به‌روز خواهد شد.

مطلب مرتبط: همه‌چیز درباره روت کردن اندروید

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا